University Alberta

افزایش تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی که در دانشگاههای کانادا

جیسون کنی وزیر مهاجرت کانادا بیان کرد که مصمم است به تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی که در دانشگاههای کانادا مشغول تحصیل هستند، اقامت دائم اعطا نماید، اگر چه تصمیم اخیر وی این بوده است که، سطح مهاجرت کانادا را در آمار سال ۲۰۰۷ یعنی بین ۲۴۰۰۰۰ تا ۲۶۵۰۰۰ مهاجر نگه دارد.

در سال آینده تا ۱۰۰۰۰ مورد درخواست اقامت دائم، مورد تائید واقع خواهد شد، این آمار در سال ۲۰۱۲ به ۷۰۰۰ و در سال ۲۰۰۹ به ۲۵۰۰ رسیده بود.
ماه گذشته وزارت مهاجرت بعد از گذشت ۵ سال از آغاز این روش، پذیرش بیست هزارمین مهاجر از طریق این روش را اعلام نمود، پذیرش ۱۰۰۰۰ متقاضی مهاجرت از این متد در مدت زمان یک سال نشان دهنده یک جهش بزرگ است.

برنامه سالیانه وزیر مهاجرت باید هر ساله اول نوامبر در دستور کار مجلس قرار گیرد. مجموعه ای از اهداف کلی که باید سوالهایی را پاسخ دهد، برای چه تعداد تازه وارد، ویزا صادر شده است و یا چه تعداد دانشجو یا کارگر موقت خارجی مجوز اقامت دارند.

کنی با اشاره به دانشجویان پشت سرش گفت اینها جوانان خوش آتیه ای هستند که ما برای جذب آنها تلاش می کنیم، او گفت که این دانشجویان برای ترک کشور و درخواست اقامتی که می تواند تا ۸ سال تمدید شود، مختارند.

کنی گفت که مقوله مهاجرت، راهکاری است برای رسیدگی به مشکلات کانادا از جمله پیری جمعیت و کمبود انواع خاصی از کارگران ماهر، اما ما باید بیشترین انرژی را برای انتخاب بهترین نفرات بگذاریم، نفراتی که میتوانند به سرعت موفق شوند، نفراتی که انطباق پذیری خوبی دارند و می توانند با محیط یکپارچه شوند، کسانی که می توانند یک شغل خوب پیدا کنند و در آن بمانند، کسانی که کسب وکار موفقی را آغاز می کنند و به موفقیت و رونق کانادا کمک می کنند.

او ادامه داد، اطلاعات به ما می گویند چه باید انجام دهیم، اصلاحات ما مبتنی بر شواهد، پژوهش و داده هایی است که به ما می گوید، مهاجرانی که در طول زندگی خود در کانادا شهروند خوبی بوده اند اغلب دارای سطح سواد بالا چه از لحاظ زبان محاوره ای و چه از لحاظ تحصیلات می باشند.

منبع: ایرانتو، iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us