ویزای تحصیلی کانادا

Fall Convocation at British Columbia’s Simon



اخذ پذیرش از دبستان تا مقطع دکتری در کانادا

کانادا دارای حدود ۸۰ دانشگاه و ۲۴۰ کالج است. سالیانه بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دانشجو از خارج از کانادا جهت تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می‌باشد. تاکنون هزینه های تحصیلی در کبک به اندازه سایر استان‌ها کانادا بالا نمی باشد و حتی برای دانشجویان بین‌المللی نیز می‌تواند مقرون به صرفه باشد. کمترین میزان شهریه در مقاطع مختلف در کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک است.

تحصیل در دانشگاه ها یا مدرسه های کانادا از طریق اخذ اجازه تحصیل در کانادا امکان پذیر می باشد.مدرسه های بین المللی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان همه ساله تعداد بسیار زیادی داشن آموز از
سراسر دنیا می پذیرند.دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در کانادا می باشند پس از ورود به کانادا در مدرسه مورد نظر امتحان سطح خواهند شد و نسبت به دانش زبان انگلیسی یا فرانسه در کلاس مورد نظر و مناسب  وضعیت تحصیلی خود مشغول به تحصیل خواهند شد.

هر سال تحصیلی در کانادا شامل دو ترم پاییزه – سپتامبر و زمستانه -فوریه می باشد. دانش آموزان فارغ التحصیل از دبیرستانهای  کانادایی پس از کسب دیپلم در سی خود از کلاس ۱۲ مستقیما و بدون امتحان ورودی و  امتحان زبان ،  وارد دانشگاه مورد نظر خود خواهند شد.البته هرچند رقابت جهت ورود به دانشگاه از دبیرستانها شدید می باشد و دانش آموزان با نمرات بالاتر ، شانس موفقیت بیشتری در این رقابت  دارا می باشند.

دانش آموزان زیر ۱۸ سال که جهت تحصیل اقدام می نمایند می توانند به صورت موقتی و تا سن ۱۸ سالگی تحت پوشش خانواده های مقیم کانادا باشند. این خانواده ها که اصطلاحا HOME STAY نامیده می شوند سرپرستی دانش آموزان را در منازل خود به عهده گرفته و مسیولیت مراقبت و نگهداری از دانش اموز را اعم از تامین غذا، رفت و آمد ، آشنایی با میحط و مدرسه و تامین و نظافت اتاق و مسکن آنها را به عهده میگیرند.این خانواده ها تحت تایید دبیرستانها می باشند و از نظر امنیتی مراحل خاصی را جهت اعتماد والدین و دبیرستانها طی نموده اند.

 

تحصیلات تکمیلی در کانادا

تحصیلات تکمیلی در کانادا یکی از راه هایی است که افراد از این طریق تصمیم به مهاجرت در کانادا می گیرند. این موضوع به طور قاطع به دلیل مزایای فراوان تحصیل در کانادا است. کشور کانادا علاوه بر دارا بودن دانشگاه های عالی از نظر علمی و با کیفیت بودن شهریه های پائین تری در مقایسه با سایر کشور ها دارد. افرادی که قصد تحصیل دردانشگاه های کانادا را دارند باید بدانند که پذیرش دانشگاهی در این کشور نیازمند آگاهی از نکات بسیار حساسی است. چرا که تحصیل در کانادا به دلیل سطح علمی بالایی که برخوردار هستند معمولا شرایط زیادی را برای پذیرش دارند اما تحصیل در آن ها برای افراد از هر لحاظی سودمند است. تحصیل در کانادا با بورسیه ی تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد.

افرادی که قصد دارند تحصیلات تکمیلی را در کانادا بگذرانند مثلا تحصیل دکتری در کانادا و یا تحصیل فوق لیسانس در کانادا نباید از تحصیلات آن ها بیشتر از ۵ سال بگذرد. در این صورت می توانند به راحتی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا نمایند. کشور کانادا برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیازمند شرایط کمی است که از جمله آن ها دارا بودن مدارک پیش دانشگاهی و مدرک زبان است. البته از دیگر مزایای تحصیل در این کشور برگزاری دوره های کالج در کانادا است که افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در دوره های کالج به راحتی مدرک زبان خود را اخذ نمایند.

همچنین دولت کشور کانادا برای افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور این امکان را داده است تا با داشتن مدارک کمی بتوانند به وسیله ی اخذ بورسیه تحصیل کرده و از هزینه های تحصیلی در این کشور بکاهند. این مزیت باعث شده است که افراد زیادی در رشته های مختلف در این کشور مشغول به تحصیل شوند چرا که سالانه میزان ارائه ی بورسیه ی تحصیلی به ۱۶۷ دانشجو فراهم شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل  در مقطع دکترا را دارند این کشور بهترین انتخاب است چرا که در حدود ۵۰۰۰۰ دلار بورسیه به آنها ارائه می شود.

 اخذ پذیرش از دانشگاه و کالج های کانادا

  • پذیرش از دانشگاه در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد در تمام دانشگاه های کانادا
  • پذیرش از کالج های استان کبک و تورنتو و سایر شهر های کانادا

رشته ها: تمامی رشته های مهندسی، علوم پایه، هنر، پرستاری، مدیریت، کامپیوتر، فنی، حسابداری و مدیرت، هنری و سایر رشته های

  • هزینه تحصیل و زندگی

میانگین هزینه تحصیل: سالانه ۱۴,۰۰۰ $- ۲۰,۰۰۰$

میانگین هزینه زندگی برای هر فرد: ۱۲,۰۰۰ $- ۱۵,۰۰۰$

به ازای اضافه شدن هر یک نفر: ۵,۰۰۰$

  • پروسه پذیرش

بررسی اولیه شرایط متقاضی شامل سوابق تحصیلی، دستاوردهای علمی، سطح زبان انگلیسی یا فرانسه و

انتخاب دانشگاه یا کالج متناسب با سوابق تحصیلی متقاضی جهت ارسال تقاضانامه

حق الزحمه خدمات مشاوره:  

۴۵۰۰ دلار امریکا (پروموشن پاییز ۲۰۱۹ با احتساب ۵۰۰ دلار تخفیف ۴۰۰۰ دلار) و شرایط پرداخت به شرح ذیل می باشد:

خدمات پکیچ خدمات زمان پرداخت هزینه USD *
بخش اول انجام مشاوره شامل:

برگزاری جلسات مشاوره حضوری، تلفنی و ایمیل

تهیه مدارک لازم با فرمت با استاندارد اداره مهاجرت کانادا

شروع کار پذیرش

همزمان با شروع کار مشاوره ۱۰۰۰
بخش دوم اخذ پذیرش تحصیلی درزمان اخذ پذیرش تحصیلی ۱۰۰۰
بخش سوم تشکیل پرونده فدرال و درخواست ویزا همزمان با تشکیل پرونده ویزا ۲۰۰۰

در صورت عدم صدور ویزا در اپلای دوم معادل ۵۰ درصد فوق به متقاضی عودت داده می شود.

 

هزینه دولتی سال ۲۰۱۹:

  • درخواست پذیرش: ۵۰ الی ۱۰۰ دلار کانادا بسته به نوع کالج و دانشگاه
  • درخواست پذیرش استانی کبک: ۱۱۴ دلار
  • درخواست ویزای تحصیلی و بیومتریک سفارت :۱۵۰+ ۸۵ دلار
  • درخواست ویزای همراه فرزند: ۱۰۰ دلار
  • درخواست ویزای کار همسر و بایومتریک: ۲۵۵ دلار + ۸۵ دلار

جهت مشاوره و ارسال سوال با ما در ارتباط باشید

اخذ وقت مشاوره : کلیک کنید | ارسال ایمیل  iranquebec@gmail.com

بروز رسانی مهر ۱۳۹۸

WhatsApp WhatsApp us