interview-questions-dont-ask

شرح مصاحبه های کبک به دلایلی مانند شناخت اهداف افیسر از مطرح کردن سوالات تخصصی-عمومی, آشنایی قبلی با جو مصاحبه ها و همچنین بررسی مدارک کاری تحصیلی و سایر موارد همیشه برای افرادی که در انتظار دعوت مصاحبه هستند جذاب و مفید بوده است. ایران کبک طبق روال سالهای گذشته جهت اطلاع رسانی متقاضیان از روند جدید ترین مصاحبه های انجام شده کبک اقدام به انتشار مصاحبه های متقاضیان (فقط افرادی* که از ابتدا امور مهاجرت را با ما اغاز نموده اند) از سال ۸۹ الی تاکنون از این طریق کرده است. متن های ارسالی از طرف کلیانت های ما:

* : شرح مصاحبه کلیانت های ما بدون هیچ کونه تغییری در متن توصیفی آنها آورده شده است.

“خلاصه پرونده و شرح مصاحبه اینجانب:

تاریخ فرستادن درخواست اولیه : جون ۲۰۱۱

فایل نامبر: سپتامبر ۲۰۱۱

نامه آپدیت: جولای ۲۰۱۴

فرستادن مدارک آپدیت: سپتامبر ۲۰۱۴

نامه انتظار مصاحبه: دسامبر ۲۰۱۴

نامه دعوت به مصاحبه: مارچ ۲۰۱۵

تاریخ مصاحبه: می ۲۰۱۵

یک روز قبل از مصاحبه به آنکارا رفتم هتل گلدن بوتیک را گرفته بودم که هتل خوبی بود و نکته مهمش این بود که با هتل شرایتون ۲ دقیقه پیاده فاصله داشت و از پنجره اتاقم شرایتون رو میدیدم

روز مصاحبه نیم ساعت زودتر رفتم اونجا و از سکیوریتی هتل پرسیدم که برای مصاحبه کبک کجا باید برم ولی اونها یا انگلیسیشون خوب نبود یا اطلاعی نداشتند که بلاخره یکیشون فهمید و گفت از راهروی سمت چپ سوار آسانسور شو و طبقه “ام اف” رو بزن که وقتی رسیدم یک لابی کوچک و یک اتاق نیمه شیشه ای بود که داخلش رو میدیدم. دیدم یک خانم سیاهپوست پشت به من و جلوی یک لپ تاپ نشسته و داره تند تند تایپ میکنه و یک خانم و آقایی که به نظر هندی میوندند روبه روش نشسته بودند و با قیافه های خیلی نگران دارند با خانم شنتل حرف میزنند.

مصاحبه اونها خیلی طول کشید و تقریبا مصاحبه من نیم ساعت دیرتر شروع شد و تو اون تایم دل تو دلم نبود تا اینکه بالاخره اومدند بیرون و نفهمیدم قبول شدند یا نه چون بلافاصله خانم شنتل اومد و اسم منو صدا زد و رفتم تو و راهنماییم کرد که بشینم و یک لیوان و آب معدنی گذاشت جلوم و گفت بفرمایید بعد یه چند دقیقه ای با لپ تاپش کار کرد یک سری کاغذ هم کنارش بود که بعد فهمیدم پرونده منه.

بعد سلام کرد و خودشو معرفی کرد و گفت من افیسر پرونده شما هستم و پاسپورتم رو خواست بهش دادم نگاه کرد و پس داد.

انقدر که حواسش به لپ تاپش بود به من نبود. بعد پرسید مدرک زبان داری گفتم بله ت س اف و آیلس دارم دو تا ت س اف پغله ب۱ و دو تا اکغی و اکوت آ۲ داشتم اصلشو دادم بهش میخواست برای خودش کپی بگیره که گفتم کپیشو دارم و دادم و اصلشو برگردوند

بعد گفتم آیلتس هم دارم که اصلشو تو آپدیت براتون فرستادم نگاه کرد گفت من اینجا اصلشو ندارم شاید مونده مونترال منم یه کپی که با موبایل ازش عکس گرفته بودم دادم بهش گفت با دوربین عکس گرفتی؟ گفتم بله چون جوابمو که گرفتم میخواستم ببرم سریع پست کنم برای آپدیت وقت نکردم که کپی بگیرم. گفت همین یک کپی رو داری؟ گفتم نه باز هم دارم میتونید اینو بردارید که گذاشتش تو پروندم. لازمه بگم توی هیچ مرحله ای از من مدرک زبان نخواسته بودند و خودم برای محکم کاری گرفته بودم.

بعد پرسید تنها مهاجرت میکنی؟ همسر یا بچه نداری؟ که گفتم نه.

آیا دوست یا فامیلی در کبک داری؟ نه

گفت میدونی برای اینکه بتونی تو کبک کار کنی چی کار باید بکنی؟ گفتم چون خارج از کبک درس خوندم باید لیسانسمو اولواسیون کمپغتیو بکنم و عضو لغدغ دز انژنیوغ بشم و میخواستم مراحل عضویتو بگم که گفت مرسی نمیخواد بگی.

بعد گفت راجع به کارت چی میدونی و چه کارایی سرچ کردی منم کد رشتم که ۲۱۴۷ بود براش توضیح دادم و گفتم یه سری سرچ کاری در مورد مهندس کامپیوتر کردم بعد گفت

Madame quel type d’emploi?

منم فهمیدم که منظورش” انژنیوغ انفوغمتیسین” نیست . سریع گفتم

Specialiste de materiel et de reseau ,Administratrice,…

بعد سرچهامو نشونش دادم چند تاشو برداشت بعد گفت چه شهری میری گفتم مونترال گفت چرا گفتم چون شرکتهای بزرگ آی تی اونجا هست و من خیلی سرچ کاری اونجا دارم . بعد گفت اگه مونترال کار پیدا نکنی چی؟ گفتم مونتغژی و لاوال

بعد گفت گفتی شرکتهای مهم مثل چی؟ منم اسم چند تا شرکتو گفتم اونم تو لپ تاپش مینوشت و سرچهای شرکتهارو هم دادم بهش گذاشت تو پروندم.

بعد گفت “س و” داری؟ منم “س و ” فرانسویمو دادم بهش گفت خودت درست کردی گفتم بله یه نگاهی بهش کرد و گذاشت تو پروندم.

بعد گفت سرچهای کاریتو چطوری کردی گفتم از طریق سایت آمپلوآ کبک و سایتهای کاریابی ولی میدونم که تو مونترال از روشهای دیگه ای هم مثل آژانس های کار و آگهی و .. میشه کار پیدا کرد. هر وقت ازم یه سوال میپرسید تا جوابشو میدادم وسطش حرفمو قطع میکرد میگفت یکم صبر کن بعد من ساکت میشدم میرفت سراغ لپ تاپش بعد دوباره میگفت خوب میگفتی ادامه بده…

بعد گفت کلاس فرانسه میری گفتم بله.

یک سوالی که ازم پرسید و متوجه نشدم دقیقا چی رو میخواد بدونه در مورد روز و ساعتهایی در هفته که در کلاس فرانسه شرکت میکنم بود که منم چند روز هفته رو بهش گفتم ایشون هم تایپ کرد.

بعد گفت از بین ارزشهای کبک کدوم برات مهمتره و چرا؟ منم گفتم برابری حقوق زن و مرد و یکم براش توضیح دادم که چون من زن هستم و میخوام اونجا کار و زندگی کنم این برابری بهم فرصتهای بهتری میده و ….

لازمه اضافه کنم که کل مصاحبه به زبان فرانسه بود و یک کلمه هم انگلیسی با من صحبت نکردو هیچ کدوم از مدارک تحصیلی و کاری و حتی بیمه رو نخواست.

هیچ فرمی هم ازم نخواست که بدم بهش یا امضا کنم.

بعد گفت من دیگه کارم تموم شده اگه سوالی داری بپرس منم گفت نه سوالی ندارم مرسی.

بعد دیگه چند دقیقه ای چیزی یادم نمیاد که یهو گفت “فلیسیتسیون” شما قبول شدید.

منم ازش تشکر کردم و گفتم خیلی خوشحالم. بعد یهو یادم افتاد بپرسم جمع امتیازهام چقدر شده و ایشون هم جواب دادند.

بعد یه چند دقیقه ای با پرینترش سر و کله زد تا بالاخره سی اس کیو را پرینت گرفت و امضا کرد یه سری توضیح راجع بهش داد و منم گرفتم و خداحافظی کردم و با من اومد بیرون و نفر بعدی رو صدا کرد.

کل این مراحل که خیلیش هم به سکوت و تایپ کردن های خانم شنتل و انتظار برای پرینتر گذشت تقریبا ۳۵-۴۰ دقیقه طول کشید.

در پایان لازم میدونم که از زحمتهای استاد خاکباش تشکر کنم و بدون اغراق باید بگم که من هر چی فرانسه بلد هستم مدیون ایشونم.

و در نهایت از آقای برهانی نهایت تشکر را دارم که در همه مراحل پرونده من از راهنماییهای مهم ایشون استفاده کردم و ایشون با وجود مشغله زیاد همیشه به سوالات من پاسخ دادند. به خصوص در مرحله آپدیت که خیلی مهم بود و با استفاده از مشاوره ایشان من دعوت به مصاحبه شدم. برای همه دوستان آرزوی موفقیت میکنم.”

ایران کبک:

شرح مصاحبه ۶ نفر از افراد قبول شده با رشته های  پرستاری, (۲ نفر) رشته مهندسی عمران (۲ نفر) و ماشین کاری که اخیرا در ماه می ۲۰۱۵  در مصاحبه کبک قبول شده اند بزودی در سایت قرار خواهد گرفت…

   …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

دریافت آخرین اخبار مهاجرت و تصاویر زیبا از کانادا در صفحه اینستاگرام:   iranquebec.ir

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

5 دیدگاه در خبر شماره ۱۶۷ : شرح مصاحبه رشته مهندسی کامپیوتر کبک ۲۵ می ۲۰۱۵ شهر آنکارا
  1. با سلام و خسته نباشید
    و تشکر از مطالب مفید سایتتون
    تشکیا پرونده ما اکتبر ۲۰۱۱ بوده و دسامبر ۲۰۱۴ اپدیت دریافت کردیم و بعد از ارسال مدارک خواسته شده به ما ایمیل زدن که انتظارات ما براورده نشده و در جدول امتیازات، امتیاز رشته (مهندسی کامپیوتر- نرم افزار) اینجانب را صفر زده بودن و توضیح داده بودن که در رشته خودم کار نکردم که من ۱۴ سال سابقه کار مرتبط با بیمه دارم و ۹۰ روز فرصت اعتراض و ارسال مدارک بیشتر به من دادن. نامه ای تهیه نمودم و اعلام کردم که در این ۱۴ سال به صورت تخصصی کار کرده ام و از محل کارم مجدد نامه ای گرفتم با توضیح اینکه در زمینه تخصص خود کارکرده ام.
    البته قابل ذکر است در نامه ای که در اپدیت مدارک ارسال کرده بودم سمت اینجانب مدیر فناوری اطلاعات درج شده بود و اعلام کردن که شما در زمینه مدیریت شبکه محلی کار کردید نه تخصص خودتون
    حالا من دو تا سوال دارم:
    ۱- آیا کسی که گرایش نرم افزار خونده و در زمینه سخت افزار و شبکه کار کرده از نظر اداره مهاجرت کار غیر مرتبط انجام داده؟
    ۲- از نظر شما چقدر احتمال این وجود دارد که امتیاز رشته را با توجه به توضیحات داده شده بدهند؟
    با تشکر

  2. با سلام و عرض خسته نباشید
    با توجه به موارد مذکور در این مصاحبه
    ظاهرا برای رشته کامپیوتر مدرک زبان B2 ارائه نشده است
    آیا برداشت من درست است؟
    ممنون

  3. سلام آقای برهانی عزیز
    ۴۲ ماه از فایل نامبرم میگذره(دسامبر۲۰۱۱) رشته حسابداری ، هیچ خبری تا حالا نشده حتی نامه آپدیت ، چند بار تلفن زدم و میگن همچی عادیه و مشکلی نیست
    به نظر شما آیا واقعا این وضعیت نرماله؟
    با تشکر فراوان

  4. سلام آقای برهانی عزیز
    ۴۲ ماه از فایل نامبرم میگذره(دسامبر۲۰۱۱) رشته حسابداری ، ولی تا حالا هیچ خبری نشده حتی نامه آپدیت ، چند بار تلفن زدم میگن همچی عادیه و مشکلی نیست
    به نظر شما آیا این وضعیت پرونده نرماله؟
    با تشکر فراوان

  5. سلام آقای برهانی عزیز
    ۴۲ ماه پیش فایل نامبر گرفتم(دسامبر۲۰۱۱) رشته حسابداری
    ولی تا حالا هیچ خبری نشده ، حتی نامه آپدیت. چندین بار تلفن زدم میگن همه چی طبیعیه و مشکلی وجود نداره.
    به نظر شما این حالت پرونده میتونه نرمال باشه؟


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us