با سلام رشته من شیمی است و شوهرم دارای کارشناسی صنایع . شوهرم از سوئد و انگلیس مدرک فوق لیسانس مدیریت بین المللی پروژه گرفته. در ابتدا که اقدام برای کبک کردم مجرد بودم اما قبل از مصاحبه ازدواج کردم و در نتیجه شوهرم به پرونده من اضافه شد.

ساعت مصاحبه ما در ساعت ۸:۳۰ در هتل هیلتون پارکسا بود که با توجه به روند کار، ابتدا می بایست در لابی هتل به انتظار نشست تا شما را صدا بزنند. با توجه به نوع مصاحبه بهتر است لباس ساده و رسمی به تن کرد. مصاحبه ما با خانمی به نام laura Bosse انجام شد که به نظر بسیار جدی می آمد. ابتدا کلیه مدارک را روی میز گذاشتیم. اولین مدرکی که از ما خواست پاسپورت و سند ازدواج بود. به دقت تمامی مارک را چک می کرد که از اصل بودن آن مطمئن گردد. بعد از من پرسید که برای ارتقای سطح زبان فرانسه آیا فیلم می بینی و من هم گفتم بله، گفت هنرپیشه فرانسوی می شناسی ، گفتم یک هنرپیشه ایرانی ما که اسمش گلشیفته است در فرانسه زندگی می کند، فیلم های او را دیدم. پرسید دیگه کی، گفتم یادم نیست. ازم خواست جریان یکی از فیلم ها را تعریف کنم. بعد مدرک TCF من رو خواست و در آن رابطه از من سوال کرد و بعد از شوهرم پرسید که چقدر زبان فرانسه خوانده و مدرک TCF رو دید. ما الزامی به ارائه مدرک نداشتیم ولی هر دو امتحان دادیم و  B1 گرفته بودیم.

بعد از من مدرک لیسانسم رو خواست.گفت تفاوت شیمی معدنی با غیر معدنی در چیست؟ من هم توضیح دادم. سپس ریزنمرات ر دید و از آنها تیتر یک درس را پر

سید که در مورد شیمی آب توضیح بدم (راستش تمام این سوالات رو می پرسید که مطمئن باشد من در جریان رشته ام هستم یا نه )

از من پرسید که چرا این رشته را انتخاب کردم. همچنین از من سابقه کار رو خواست. از من پرسید که چرا پاره وقت کار می کنم؟ و من گفتم چون معلم هستم و ده تا کار را اگر داشته باشم نمی توان بیمه شه، اما یکسال بیمه دارم و دفترچه بیمه و سابقه آنرا نشان دادم، ظاهراً قانع شد از من پرسید انگلیسی درس می دادی؟ گفتم بله به بچه ها، شروع کرد به انگلیسی پرسیدن که این هفته چه کار کردی و بعد رو کرد به شوهرم و مدارک لیسانس و فوق لیسانس اون را خواست و از او پرسید که چرا دو تا مدرک داری، شوهرم گفت که می شد یکسال سوئد ماند و یکسال انگلیس، بعد گفت آیا سوئد را دوست داری؟ چرا؟ بعد به شوهرم گفت که چه کشورهایی رو دیدی، و در آخر پرسید که آیا امریکا و یا کانادا رفتی؟ سپس رو به من کرد و همین سوال را پرسید که چرا کبک را انتخاب کردم و بعد گفت که common valeur هایی که برام مهم هست رو بگم و لیل مهم بودن رو هم توضیح بدم. سپس گفت ار در مینه رشته شیمی کار پیدا نکنی

جه کار می کنی و دوست داری در کدام شهر کبک باشی و چرا؟

گفت که درمورد کارت چی می دونی و من چندین تا search  های کاری که برده بودم را تا خواستم نشان بدم گفت نمی خواهد. گفت توضیح بده د رابطه با چه هستند. چه کارخانه هایی را در کبک می شناسی که در مورد کارت باشد و آیا حاضری کار دیگری بکنی اگر کار پیدا نکردی؟

از شوهرم هم در رابطه با محل زندگی سوال کرد و در آخر هم به ما بصورت خیلی جدی تبریک گفت. در هر حال برای همه آرزوی موفقیت می کنم و از مشاورم آقای برهانی و استاد زبان آقای خاکپاش که اطلاعات بسیار خوبی در اختیار من گذاشتند، تشکر می کنم.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us