در خواست مدرک زبان فرانسه از افراد در انتظار مصاحبه:

امسال همانند سال های ۸۸ و ۸۹ ، اداره مهاجرت کبک برای تمام افراد با لیسانس های رشته های ۰ امتیازی، فوق دیپلم رشته های ۶ امتیازی و در موارد نادر برای افراد با لیسانس رشته های ۶ امتیازی، نامه ای مبتنی بر ارسال مدارک زبان فرانسه با فرصت ۶۰ الی ۱۲۰ روز نموده است.

نمونه نامه ارسالی

سوال: من در سال ۸۹ اقدام کردم و در آن زمان ارائه مدرک زبان فرانسه اجبار نبوده است، با توجه به این مسئله چرا اداره مهاجرت از من مدرک زبان فرانسه درخواست کرده است؟

پاسخ: با توجه به زمان درخواست شما و اجباری نبودن مدرک فرانسه  قبل از ۱۴ آذر سال ۹۰، تصمیم نهایی را اداره مهاجرت با توجه به اختیارات خود در این خصوص می گیرید. اما بهترین تصمیم شرکت در آزمون های فرانسه و اخذ مدرک لازم است.

در خواست مدرک زبان فرانسه از افرادی که بدون مدرک زبان فایل نامبر خود را دریافت کرده اند:

با توجه به قانون ۵ دسامبر ۲۰۱۱ افرادی که فایل نامبر خود را بدون مدرک زبان از این تاریخ به بعد دریافت نموده اند نامه ای در خصوص ارائه مدارک زبان با فرصت ۶۰ روز از طرف اداره مهاجرت دریافت کرده اند.

افرادی که تاکنون موفق به اضافه شدن مدارک زبان خود نشده اند (برخلاف بیشتر افرادی که مدارک زبان را روی پرونده خود اضافه کرده اند این افراد هیچ گونه مشکلی در پروسه مهاجرتی خود ندارند) برای شرکت در آزمون های فرانسه و انگلیسی (در صورت نیاز به نمره ایلتس) جهت اخذ و اضافه کردن مدارک زبان روی پرونده خود،در اولین فرصت جهت ثبت نام اقدام نمایید.

یاد آوری:

یک متقاضی مجرد باید حداقل ۴۹ امتیاز و اگر متأهل باشد باید حداقل ۵۷ امتیاز با نمرات زبان جهت دعوت به مصاحبه کسب نماید.

خبر شماره ۷۳ : اطلاعات بیشتر درباره امتیاز و مدارک فرانسه

با توجه به مهلت داده شده به متقاضیان:

یکی از موسسات برگزاری آزمون های فرانسه بدین منظور داشتن نامه های ۶۰، ۹۰ یا ۱۲۰ روزه اداره مهاجرت را جهت ثبت نام در الویت قرار داده است.

جهت اطلاع از زمان ثبت نام آزمون های فرانسه لیست مراکز برگزاری آزمون های فرانسه در تهران بدین صورت است:

TCF & TCFQ:   سفارت فرانسه

TEF & TEFAQ:    دانشگاه تهران  ,   قطب راوندی

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us