شرایط دولت کانادا برای افزایش تعداد متقاضیان

کانادا آماده است، به رقم پذیرش سالانه مهاجر بیافزاید، اما تنها به شرطی که مهاجران فعلی، عملکرد بهتری داشته باشند. جیسون کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی، با اعلام این مطلب به خبرنگار گلوب اند میل افزود: ” دولت برای افزودن تعداد مهاجران، تحت فشار قرار دارد. هم از سوی کارفرمایان و هم مسئولان استان ها. ”
او در عین حال افزود که مایل است ببیند، تعداد بیشتری از مهاجران، خود را از نظر کاری و درآمد، به متولدین کانادایی برسانند.

وزیر مهاجرت با اشاره به تحولات اخیر و آینده در سیستم پذیرش مهاجر گفت:” برای ۲۰ سال، رقم پذیرش مهاجر کانادا در حد ۲۵۰،۰۰۰ نفر باقی مانده است. اما ما ابتدا می خواهیم ببینیم ، فاصله نرخ بیکاری مهاجران با کانادایی ها و همچنین میزان درآمد آنها به حداقل ممکن برسد. این درحالیست که تازه واردین، همواره از کمبود شغل های تخصصی گله من هستند.”

نشریه گلوب اند میل اخیرا پیشنهاد کرده که با افزایش رقم پذیرش به ۴۰۰،۰۰۰ نفر در سال، هم کمبود نیرو در بازار کار کمتر شود و هم جمعیت کانادا به سمت جوان و مولد شدن پیش برود. اما آقای کنی می گوید، مایل نیست افراد زیادی را وارد کشور کند که بخاطر نیافتن شغل یا درآمد کم، سیر نزولی را در زندگی خود تجربه کنند.

وی می افزاید، ما نمی خواهیم کار نسنجیده ای بکنیم که منجر به اتفاقات شبیه آنچه که در اروپا روی داد، گردد. آنهم مخالفت های علنی و چشمگیر مردمی نسبت به ورود مهاجران به آن کشورهاست. به همین دلیل در حال حاضر، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم کانادا، با افزایش رقم پذیرش مهاجر موافق هستند.

کنی اضافه کرد:” هر سال، حدود ۰٫۸ درصد بر میزان جمعیت کشور افزوده می شود، که بالاترین نرخ به نسبت سرانه مهاجرت در جهان است. ما حتی این کار را در جریان بحران جهانی اقتصادی نیز ادامه دادیم. چرا که ما معتقدیم، کمبود نیرو، بزرگترین چالش اقتصادی ما در آینده خواهد بود.”

خبرنگار نشریه از او سوال کرد، که چه سیگنال هایی شما را به سمت افزودن رقم پذیرش می کشاند و او گفت:” اگر نرخ بیکاری در بین تازه واردین همانند سایر مردم گردد و درآمد آنها به اندازه کافی رشد کرده باشد و همچنین مشاهده کنیم که مهاجران در حال پر کردن خلاء های بازار کار ما هستند. این سه نشانه برای ما کافی خواهد بود.”( در حال حاضر، متوسط نرخ بیکاری در بین مهاجران، ۱۳ درصد برآورد شده است این رقم برای متولدین کانادا حدود ۸ درصد است.)

وزیر مهاجرت همچنین احتمال کاهش پذیرش نیروی کار موقت را با توجه به وضعیت فعلی بعید دانسته و گفت حتی از افزایش آن هم تعجب نمی کند.

خبرنگار پرسید، آیا فکر نمی کنید با توجه به سختگیریهایی که در زمینه دانش زبان قائل شده اید، ۱۰ کشور اصلی تأمین کننده مهاجران ما (۱۰ کشور اصلی که بیش از نیمی از مهاجران را در سال ۲۰۱۰ به کانادا ارسال کردند، عبارت بودند از:  فیلیپین، هند، چین، انگلستان، آمریکا، فرانسه، ایران، امارات، مراکش و کره جنوبی)، دستخوش تغییر می گردند؟

وی گفت:” ما درباره انعطاف بیشتر سخن می گوییم. یک سیستم هوشمند با احترام بیشتر به توانایی زبان. اگر شما شرایط موجود را تنگ تر کنید، متقاضیان خود را با سیستم جدید هماهنگ می کنند و این به نفع آنها خواهد بود، چرا که به عنوان مثال، پزشکان، مهندسان یا وکلا، بخوبی می دانند که تنها راه موفقیت شغلی آنها ، تسلط بر زبان است. حالا این امر چگونه ۱۰ کشور اول را تحت تأثیر قرار می دهد من نمی دانم.”

منبع:نشریه گلوب اند میل، ایرانتو، iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us