آداب پوشیدن لباس برای مصاحبه کبک

۱- اگر مرد هستید از کت و شلوار, پیراهن و کراوات بسیار رسمی استفاده کنید. البته نه کت و شلوارهایی که دربانها میپوشند بلکه بهترین کت و شلواری که با آن به بهترین مهمانی ها میروید. رسمی بودن لباس شما بسیار بسیار اهمیت دارد. سعی کنید ریش خود را اصلاح کنید و موهایتان هم کاملا مرتب باشد.

اگر خانم هستید باید از کت و دامن و یا کت و شلوار رسمی استفاده کنید. پیراهن شما باید حتما یقه دار باشد. البته باز بودن آن مهم نیست ولی نباید از یقه گرد و یا حلقه آستینی استفاده کنید. مدل موی شما و آرایشتان نباید مانند زمانی باشد که به مهمانی میروید بلکه باید کاملا رسمی و ساده باشد. رنگ لباسها هم باید طوسی, سرمه ای و یا یک رنگ رسمی باشد. اگر دامن میپوشید نباید بلندتر از زانوهای شما باشد .

اگر حجاب دارید از روسری و مانتوی رسمی با رنگ های تیره استفاده نمایید.

>> به یاد دارم، زمان مصاحبه بنده در دمشق موسیو پواسون زمان وارد شدن به اتاق مصاحبه یه نگاهی کلی از پایین به بالا انداخت.( از کفش تا موی سر)

۲- موقعی که برای مصاحبه به پشت کابین میروید باید کاملا صاف و مرتب بایستید. نباید خم شوید و صورتتان را به شیشه کابین نزدیک کنید. بعضی از مصاحبه شونده ها سرشان را تا مجرای زیر شیشه پایین می آورند و در حالی که تا کمر خم میشوند, روی یک پایشان تکیه داده و کمر خم میکنند. نیازی به جلو رفتن و یا هوار کشیدن نیست. بنابراین کاملا صاف و مرتب با فاصله کمی از جلوی پیشخوان بایستید و آهسته صحبت کنید.

۳- هرگز سخن مصاحبه کننده را قطع نکنید و اگر دو نفر هستید هرگز وسط حرف یکدیگر نپرید. اگر از یکی از شما سوالی پرسیده شده است حتما اجازه دهید که خود او به سوال پاسخ دهد و وقتی تمام شد اگر واقعا نکته ای هست که شما باید اضافه کنید بگویید. وقتی سوالی از شما پرسده میشود کمی مکث کنید و بعد جواب دهید. شما باید بسیار خونسرد باشید و فکر کنید که دارید با یکی از همکارانتان صحبت میکنید. اگر از شما مدرکی میخواهد و آن مدرک درون پاکت همراه شما است, عجله نکنید و محتویات آن پاکت را نریزید بیرون. بلکه با آرامش و خونسردی آن مدرک را پیدا کنید و به او بدهید. حتی اگر مقداری طول بکشد هیچ مانعی ندارد. شما باید واقعا خونسرد و آرام باشید.

۴- به سوالهایی که میکند دقت کنید و جواب مربوط بدهید وشروع نکنید به گفتن زندگینامه خودتان. اگر موضوعی نیاز به توضیح بیشتر دارد از او سوال کنید که میخواهید توضیح بدهم یا خیر. حتما فقط مدارکی را که از شما میخواهند ارائه دهید و نگویید اینم این و اینم این. مدارک بیشتر از آنچه خواسته اند, هیچ کمکی به شما نمیکند.

۵- سعی کنید در تمامی وقت مصاحبه خود لبخند بر لبتان باشد و حتی اگر مصاحبه کننده چندان خوش اخلاق نبود شما به او لبخند بزنید. این عمل در کانادا و امریکا نشانه احترام به طرف مقابل است.

امیدوارم مطالب فوق کمکی در رابطه با نوع لباس پوشیدن در روز مصاحبه به شما دوستان عزیز شود .

در انتها باید به اطلاع برسانم که هم اکنون برای کسانی که فایل نامبر ماه ۷ و ۸ سال ۲۰۱۰ را دارند نامه دعوت به مصاحبه ارسال می شود. در هفته آینده بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us