تصویب قانون جدید شهروندی کانادا

شامگاه دوشنبه ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷، آقای David Johnston، فرماندار کل کانادا، با امضای خود، آخرین مرحله حقوقی قانون جدید شهروندی کانادا را به پایان رساند.قانون جدید شهروندی کانادا از این پس برای اجرا در اختیار دولت و وزارت امور مهاجرت و شهروندی کانادا قرار گرفته است. اما قانون جدید از چه زمان و چگونه اجرا خواهد شد؟
وزارت امور مهاجرت و شهروندی بلافاصله پس از امضای فرماندار کل کانادا با انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی جزئیات بیشتری از مراحل اجرایی قانون جدید را آشکار کرد.بر اساس اطلاعیه وزارت امور مهاجرت و شهروندی، کلیه مواد تغییر یافته قانون قبلی در سه مرحله: هم اکنون؛ پائیز آینده و آغاز سال ۲۰۱۸، به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

 
در مرحله نخست، از روز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷، مواد زیر ضمانت اجرایی خواهد داشت:
– لغو سپردن تعهد برای اقامت در کانادا. از این پس همه شهروندان کانادایی که دوملیتی هستند، حق دارند به دلایل شخصی و حرفهای در خارج از خاک کانادا زندگی کنند، بی آنکه نگران از دست دادن شهروندی خود باشند.
– ماده قانونی که به دولت و وزیر مهاجرت کانادا حق میداد یک طرفه و بدون حق تجدید نظر، شهروندی افرادی که در فعالیتهای تروریستی مشارکت کرده و یا با جاسوسی و خیانت به منافع ملی کانادا آسیب رساندهاند را پس بگیرند لغو شده است.
افراد دوملیتی متهم به انجام فعالیتهای تروریستی و جاسوسی و خیانت، مانند بقیه شهروندان کانادایی که مرتکب چنین جرمهایی بشوند، در دادگاههای کانادایی محاکمه خواهند شد و فقط دادگاه حق دارد شهروندی کانادایی یک فرد دوملیتی را از او پس بگیرد.

 
مواد زیر از قانون جدید شهروندی کانادا پائیز آینده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد:
– کاهش شرط اقامت ضروری در کانادا برای شهروند شدن، از ۴ سال در ۶ سال، به ۳ سال از ۵ سال.
– در قانون قبلی همه متقاضیان شهروندی در دوران اقامت خود در کانادا باید در سال، حداقل ۱۸۳ روز، در خاک کانادا اقامت میداشتند، که در قانون جدید این شرط حذف شده است.
– سن معافیت برای امتحان زبان و آگاهی از تاریخ کانادا برای شهروند شدن از ۱۴ تا ۶۴ سال، به ۱۸ تا ۵۴ سال کاهش مییابد.
– در قانون قبلی افرادی که پیش از مهاجر دائم شدن، بصورت موقت در کانادا اقامت داشتند، زمان اقامتشان، بعنوان بخشی از دوران اقامت آنها محاسبه نمیشد. اما در قانون جدید نیمی از مدت زمان اقامت موقت افراد(اقامت دانشجویی و یا اقامت با جواز کار)، حداکثر تا ۳۶۵ روز، بعنوان اقامت دائم آنها برای شهروند شدن محاسبه خواهد شد.
– در صورت پذیرفته نشدن تقاضای شهروندی پدر و یا مادر، فرزندان میتوانند مستقل از والدین خود برای شهروندی کانادا اقدام کنند.

 
از آغاز سال ۲۰۱۸، مواد قانونی زیر به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد:
– براساس قانون قبلی در صورتی که فردی با استفاده از مدارک جعلی و یا تقلب و دروغ و پنهان کردن واقعیت، شهروند کانادا شده بود، وزیر امور مهاجرت میتوانست شهروندی او را پس بگیرد. در حالیکه از سال آینده دادگاه فدرال تصمیم خواهد گرفت که فرد متقلب باید سلب تابعیت بشود یا نه.
– همچنین قانون قبلی شهروندی پیش بینی نکرده بود که افسر اداره مهاجرت میتواند مدارک جعلی یا تقلبی افراد را ضبط کند. اما از آغاز سال آینده حق ضبط مدارک جعلی به افسر اداره مهاجرت داده شده است.
احمد حوسن، وزیر امور مهاجرت و شهروندی و پناهندگی کانادا پس از تصویب کامل و امضای قانون جدید شهروندی گفته است:«همیشه هویت کانادایی با کمکهای مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهاجران شکل گرفته است. تغییر قانون شهروندی امکان تطبیق و سادهتر کردن شرایط برای افرادی که میخواهند زندگی موفق خود را در کانادا بنا کنند، فراهم خواهد کرد.»

 

مشاهده آخرین اخبار سایت

خبر شماره ۱۹۶ : دریافت اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرتی استان سسکچوان

خبر شماره ۱۹۵ : دریافت دعوت نامه و قبولی کلیانت های ما در پروسه اکسپرس انتری

   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us