بعد از دو سال انتظار استان کبک، سیستم جدیدی به نام Arrima همانند برنامه اکسپرس انتری در سایت رسمی کبک از امروز بازگشایی شد. در این سیستم متقاضیان جدید که قصد اخذ اقامت کانادا ار طریق استان را داشته باشند باید ابتدا در این سیستم ثبت نام و پس از دریافت دعوتنامه از طرف دولت کبک براساس امتیاز پرونده، در فرصت ۹۰ روزه مدارک خود را برای اداره مهاجرت ارسال کنند.

 

⭕️ نکته مهم:

  • سیستم پذیرش این برنامه کاملا برخلاف برنامه مون پروجکت میباشد. به تفسیر ساده تر، در این سیستم چنانچه متقاضیان امروز یا در یک ماه آینده ثبتنام کنند هیچ تاثیری بر روند انتخاب متقاضیان نخواهد داشت و ظرفیت پذیرش محدود نمی باشد که از نکات مثبت این برنامه میباشد.

 

⭕️ ⁣تفسیر و مزایای سیستم گزینش جدید استان کبک کانادا

١- سیستم عادلانه: در برنامه های قبلی بسیاری از متقاضیان علی الرغم امتیاز بالا در پرونده، به دلیل ظرفیت و مدت زمان محدود، قادر به ارسال و یا ثبت پرونده خود نمی شدند. در سیستم فعلی حق ارسال درخواست برای همه افراد برابر است.

٢- کاهش زمان رسیدگی به پرونده: در سیستم جدید فقط افرادی که شرایط پرونده آنها با معیارهای استان کبک همخوانی دارد دعوتنامه دریافت میکنند و پرونده آنها مورد بررسی قرار میگیرد. لذا اداره مهاجرت دیگر با حجم عظیمی از پرونده مواجه نخواهد بود و زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش می یابد (۱۲ ماه).

٣- کاهش استرس متقاضیان: در سیستم قبل، متقاضیان علاوه بر متحمل شدن استرس سابمیت پرونده خود، فرصت محدودی برای اخذ مدرک آیلتس و فرانسه در اختیار داشتند نیز موجب نگرانی آنها می شد. حال آنکه در سیستم فعلی، متقاضیان با خیال آسوده می توانند تمرکز خود را روی اخذ آیلتس و یادگیری فرانسه قرار دهند.

۴- اضافه شدن امتیاز جاب افر: احتمال اخذ ۱۴ امتیاز در صورت دریافت جاب افر

لازم به توضیح است متقاضیان میتوانند درخواست اولیه خود را بدون مدرک زبان ارسال نمایند و هر زمان مدرک زبان اخذ نمودند پرونده خود را آپدیت و امتیاز خود را جهت اخذ دعوتنامه افزایش دهند. لذا انگیزه داوطلبان برای اخذ مدرک زبان افزایش خواهد یافت، چرا که هر چه سریعتر مدارک زبان خود را ارائه دهند، مدت زمان رسیدن به CSQ برای آنها کاهش و کمتر از یکسال می یابد.

توصیه ما به متقاضیان:
شرط موفقیت در شروع یک زندگی جدید در کشوری دیگر، تسلط به زبان های رسمی آن کشور است. لذا چنانچه متقاضیان قبل از مهاجرت، مهارت های زبانی خود را ارتقا دهند با اعتماد به نفس بیشتر وارد جامعه جدید شده و مراحل موفقیت را سریعتر طی خواهند نمود.

نتیجه:
چنانچه به طور جدی قصد مهاجرت به کانادا و فراهم نمودن شرایط زندگی بهتر برای خود و خانوادتان دارید، افزایش مهارت های زبانی جهت اقدام از هر کدام از برنامهای کبک، سسکچوان و اکسپرس انتری شرط موفقیت زود هنگام شماست.

 

⭕️ اطلاع رسانی

ار کلیانت ها و خوانندگان عزیز درخواست می شود سوالات خود با ارسال ایمیل با ما مطرح و منتطر پاسخ خود بمانند و از تماس تلفنی خودداری بفرمایند. اطلاعات کاملتر در خصوص ثبتنام برای آنان ایمیل خواهد شد.

اخبار مرتبط:

 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

2 دیدگاه در خبر شماره ۲۱۴: بازگشایی سیستم ابراز علاقمندی ARRIMA استان کبک کانادا
  1. آیا این نکته ای که من عرض می کنم نیز جزو مزایا نیست :
    به دلیل اینکه افراد در همان مرحله اول امتیاز آنها ملاک قرار گرفته شده و دعوت نامه میگیرن لذا در طول پروسه شاهد کم شدن امتیازات از سوی اداره مهاجرت نیستند و دغدغه امتیاز ندارند درسته؟

  2. سلام
    من متاهل هستم و فعلا بدون مدرک زبان انگلیسی و فرانسه ۶۱ امتیاز دارم
    آیلتس ۵ رو هم می تونم بگیرم که میشم ۶۵
    شانس برای قبولی در کبک دارم؟ که شروع به خوندن زبان فرانسه بکنم؟


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us