Immigration Rules and Procedures in effect since August 1, 2013

در تاریخ ٢۵ اگوست ٢٠١٣ اداره مهاجرت کبک در سایت رسمی خود قوانین جدید مهاجرتی خود را تشریح نمود. لازم الاجرا بودن این قانون فشار روحی و روانی سنگینی برای اکثر متقاضیانی که مدت زیادی منتظر انجام مصاحبه خود بودند خواهد گذاشت و همانطور که بیشتر ما در رابطه با قانون ۵ دسامبر ۲۰۱۱ در خصوص اجباری شدن مدرک  فرانسه میدانیم، این قانون عطف به ماسبق نگردید و انتظار تمام متقاضیان نیز برای قانون جدید ۲۰۱۳ بر همین اساس و قوانین کلی اداره مهاجرت کبک بود. اما متاسفانه در کمال تعجب قانون جدید ۲۰۱۳ عطف به ماسبق می شود!!!

 ” تغیرات جدید و کلی اداره مهاجرت کبک از تاریخ اول اگوست ۲۰۱۳ “

قانون جدید ۱ اگوست ۲۰۱۳:

الزامی شدن مدارک زبان فرانسه ( فقط سطح ب دو به بالا امتیاز دارد ) و مدرک زبان انگلیسی ( نمره ۵ به بالا) – جدول امتیاز زبان
تغییر امتیاز در برخی رشته ها – لیست رشته های ۲۰۱۳

مقررات جدید سال ۲۰۱۳ شامل حال چه کسانی می شود؟

 تمام افرادی که نامه فایل نامبر و یا نامه رسید دریافت اپلیکشن فی ( نقد شدن مانی اوردر) خود را از اداره مهاجرت کبک دریافت کرده اند.

خلاصه قانون:

افرادی که بیش از ۲ سال فایل نامبر گرفته اند و یا افرادی که کمتر از یکماه فایل نامبر گرفته اند و افرادی که منتظر دریافت فایل نامبر هستند همه این افراد با قوانین جدید بررسی می شوند و فقط افرادی که نامه یا لیست انتظار مصاحبه دارند بر اساس قوانین قدیم بررسی می شوند.
اصل خبر را می توانید در اینجا بخوانید.
اما باتوجه به قاون جدید چه چاره ای باید اندیشید؟؟
با توجه به الزامی بودن این تصمیمات چاره ای جزء تلاش بیشتر برای اخذ مدرک زبان فرانسه سطح ب دو و زبان انگلیسی نیست. تقویت زبان فرانسه و اضافه کردن مدرک جدید بروی پرونده شما بهترین راه حل می باشد.

 

تغییر در لیست امتیاز رشته و نتایج کلی این تغییرات:
– رشته های مانند پرستاری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و کشاورزی و …. با افزایش امتیاز مواجه شدند و این گروه نیاز به نمره کمتری از زبان ها دارند و همچنین پروسه مهاجرتی انها کوتاه تر گردید.
– رشته های مانند شیمی، امار و اویونیک و …. با کاهش امتیاز مواجه شدند و این گروه نیاز به نمره بیشتری از زبان ها دارند و همچنین پروسه مهاجرتی انها طولانی تر گردید.

مثال:

۱- برای رشته مهندسی کامپیوتر یا عمران (افزایش امتیاز از ۶ به ۱۲)

من قبل از تغییر قوانین فابل نامبر کبک خود را دریافت کرده ام ( یا در انتظار دریافت نامه فایل نامبر هستم) با رشته ۶ امتیازی و مدرک A2

بعد ازتغییر قوانین : رشته شما ۱۲ امتیاز ی  محسوب می شود و نیاز به مدرک B2 دارید

۲- برای رشته شیمی یا امار (کاهش امتیاز از ۱۲ به ۶)

من قبل از تغییر قوانین فابل نامبر کبک خود را دریافت کرده ام ( یا در انتظار دریافت نامه فایل نامبر هستم) با رشته ۱۲ اامتیازی و مدرک B1

بعد ازتغییر قوانین : رشته شما ۶امتیاز ی  محسوب می شود و نیاز به مدرک B2 دارید

امتیازات:

اطلاعات بیشتر در خصوص تغییر امتیاز رشته:  کلیک نمایید

اطلاعات بیشتر در خصوص تغییر امتیاز زبان: کلیک نمایید

…………………………………………………………………………

چه گروه از متقاضیان  فرصت ۱۲ یا ۱۸ ماه برای ارائه مدرک B2 دارند؟

گروه اول:

افرادی که قبل از تاریخ ۱ اگوست ۲۰۱۳ فایل نامبر خود را از اداره مهاجرت دریافت کرده اند در زمان بررسی اولیه پرونده آنها سطح زبان متقاضی اصلی باید A2 و B1 باشد.

گروه دوم:

افرادی که بعد از تاریخ ۱ اگوست ۲۰۱۳ فایل نامبر خود را از اداره مهاجرت دریافت کرده اند و در زمان بررسی اولیه پرونده سطح زبان متقاضی اصلی باید B1 و B1 باشد.

 

سوال: زمان بررسی اولیه پرونده چه زمانی است؟؟

 زمان بررسی اولیه پرونده یا l’examen préliminaire بعد از صدور فایل نامبر و چندین ماه قبل از دعوت به مصاحبه می باشد.

توصیه ما به شما متقاضیان:

با توجه به قوانین اخیر کبک و مهلت ۱۲ الی ۱۸ ماهه جهت  ارائه مدرک B2 فرانسه به تمام متقاضیان عزیز توصیه می شود جهت دریافت مدرک B2 فرانسه هر چه سریعتر اقدام کنند.

 

کلیانت ها و خوانندگان عزیز سایت ایران کبک:
از تماس تلفنی در این رابطه با توجه به حجم بالای تماس های تلفنی و پاسخ به تعداد زیادی از متقاضیان خودداری نمایید لذا از شما خواهش مندیم سوالات خود را در این خصوص در همین بخش وارد نمایید و منتظر پاسخ خود بمانید.
از همکاری شما پیشاپش سپاسگذارم
برهانی
۴ شهریور ۹۲

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

جهت ایمیل یا پیرینت خیر روی گزینه روبرو کلیک نمایید:

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

158 دیدگاه در خبر شماره ۱۳۱: ناعادلانه ترین تصمیم اداره مهاجرت کبک کانادا
  1. با سلام آقای برهانی
    حالا کسی که ۲ پیش فایل نامبر داره باید ایتلس بده؟

    • ارایه مدرک ایلتس در صورت نیاز به نمره آن است

    • با سلام
      لیست امتیاز زبان برای همسر نیز بر همین منوال است؟ یا اینکه این ۵ امتیاز فقط به متقاضی اصلی تعلق می گیرد.
      یک نمره ب۲ همراه چقدر امتیاز دارد؟
      طبق قوانین قبل امتیاز ب۲ برای متقاضی اصلی ۴ امتیاز و برای همراه ۲ امتیاز محسوب می شد. حالا وضعیت به چه شکل می شود؟

      ممنون

  2. من ماه ۸ از ۲۰۱۱ فایل نامبر شدم رشته مهندسی عمران و مدرک b1 در گفتار و A2در شنیدار دارم ( TCF) و مدرک ۵ در شنیدار و ۴ در گفتار و ۶ در نوشتار و ۴ در خواندن ( آیلتس) دارم الان وضعیت من چگونه است؟ چه نمره ای از زبان می خواهم؟

  3. سلام آقای برهانی
    بعد از انتشار این خبر شاید جواب شما به این سؤال ما متفاوت باشه.
    رشته خودم آمار (لیسانس) و رشته همسرم عمران (فوق لیسانس)، که خودم به عنوان متقاضی اصلی (آمار) اقدام کرده و در تاریخ ۲۹ آوریل فایل نامبر گرفتیم. با این اوصاف اگر قوانین عطف به ماسبق گردد، آیا می توان متقاضی اصلی رو تغییر داد تا روند پرونده سریعتر صورت گیرد؟
    با تشکر

  4. سلام جناب برهانی
    با کسر امتیاز فرانسه ما ۵۶ امتیاز داریم یعنی یک امتیاز از حداقل امتیاز برای متاهلین کمتر. آیا پرونده ما ریجت می شود؟( توصیح اینکه فایل نامبر داریم).
    با تشکر از زحمات شما

  5. با سلام،
    رشته تحصیلی من آمار و مدارکم رو در ۲۷ مارس ۲۰۱۳ ارسال کرده ام اما هنوز فایل نامبرم رو دریافت نکرده ام. آ یا من مشمول قوانین جدید هستم یا خیر؟
    با تشکر

  6. با سلام و خسته نباشید
    یکی از دوستان من مهندس عمران با فایل نامبر sep2011 هنوز نامه انتظار دریافت نکرده و در امتحان tcfq نمره b2 در parler و a2 در ecout گرفته آیا نیازی به امتحان مجدد و یا امتحان انگلیسی دارد یا با همین شرایط پرونده بررسی خواهد شد؟ با تشکر

    • یک مهارت ب دو شما ۵ امتیاز دارد
      اگر با این نمره امتیاز شما در صورت مجرد بودن به ۴۹ و متاهل بودن به ۵۷ می رسد که نیازی به ازمون مجدد ندارید

  7. با سلام من لیسانس مترجمی زبان هستم و فایل نامبر کبک را در ۲۴ اگوست ۲۰۱۱ دریافت نمودم و تا کنون نامه ای مبنی بر اضافه کردن مدرک زبان دریافت ننموده ام ، آیا قانون جدید مهاجرت شامل حال من خواهد شد؟ در ضمن مدت دو ماه است که متاهل شده ام تا چه زمانی فرصت اضافه کردن مدارک همسرم را دارم ، با این وجود باز هم قانون جدید شامل حال من خواهد شد ؟

    • با قانون جدید بررسی می شوید.
      در ارتباط با اضاه شدن همسر:
      I submitted my immigration application before August 1, 2013 and now I would like to add my spouse to my application. Will the evaluation of the information pertaining to my spouse’s file be based on the new rules in effect?

      If the review of the file began before August 1, 2013 or if a decision was already made, the rules effective at the time the principal applicant submitted the file will apply when your spouse’s application is added. Otherwise, the application will be processed according to the new rules.

  8. سلام و خسته نباشید
    من فایل نامبرم۲۵ نوامبر ۲۰۱۲ است رشته شیمی، .برام ایمیلی آمده بود که جدول امتیاز بندی داشت ،۵۶ از ۵۷ امتیاز داشتم ۱ نمره کم داشتم .مهلت ۹۰ روزه حق اعتراض دادن. من هم با افزایش نمره زبان جبران کردم.۲ ماه گذشته خبری نیست.به نظر شما من قانون قدیم هستم یا جدید.
    با تشکر

  9. جناب آقای برهانی سلام و با تشکر از شما.
    آقای برهانی سوال من این میباشد که آیا داشتن b2 در هر دو مهارت لازم میباشد ؟اگر در یک مهارت parler b2 و در مهارت شنیداری ecoute b1داشته باشیم پرونده بررسی خواهد شد؟من مهندس عمران میباشم و با احتساب فقط ۵ امتیاز b2 parler جمع نمراتم ۵۰ میباشد.در مجموع نگرانی من بابت این است که داشتن مدرک b2 در هر دو مهارت شرط لازم و کافی میباشد؟ یا داشتن یک b2 کفایت میکند با تشکر

    • ممنونم
      خیر – با توجه به نیاز نمره شما مشخص میشود
      اگر به ۵ نمره نیاز دارید: یک سطح B2
      اگر به ۱۰ نمره نیاز دارید: دو سطح B2

      اطلاعات بیشتر در جدول زبان موجود است

  10. با سلام
    کاردانی رشته کامپیوتر که در مدت ۵سال از دانشکده فنی مهندسی اخذ شده باشد چند امتیازی می باشد طبق قوانین جدید؟
    با سپاس

  11. با سلام و خسته نباشید
    یه سوال در مورد محاسبه امتیازات قبل از مصاحبه داشتم. اگر یکی از اعضا خانواده csq داشته باشند آیا امتیازی برای من محسوب میشه یا خیر؟
    با تشکر

  12. با سلام. من رشته کامپیوتر خوانده ام و مدرک فرانسه B1 گرفتم. مدارکم رو July 2013 پست کردم. با توجه به این تغییرات و اینکه هنوز فایل نامبر برای من صادر نشده، پرونده من برگشت خواهد خورد یا اینکه فایل نامبر ارسال می شود و درخواست ارسال مدرک زبان فرانسه ارسال میشود؟
    با تشکر از سایت بروز شما

  13. سلام آقای برهانی
    خیلی ممنون از اطلاع رسانی سریع شما
    من فوق دیپلم کامپیوتر – نرم افزار هستم
    و مدرک B1 , A2 که روی هم می شود ۷ ارائه دادم.
    با توجه به تغییر قوانین به چه سطحی از زبان نیاز دارم ؟

  14. آقای برهانی عزیز
    سایت شما اولین سایتی بود که این خبر را اعلام کرد بایت این بروزرسانی و ارایه ازلاعات شما خیلی متشکرم

  15. سلام.جناب برهانی شما در توضیحات بالا ذکر کردید رشته مهندسی صنایع هم شامل افزایش امتیاز شده ولی تو لیست رشته های کبک من نگاه کردم چنین چیزی نبود.ممنون میشم توضیح بدید.

  16. آیا محدودیت تعداد پرونده ها، شامل پرونده هایی که قبل از ۱ آگوست۲۰۱۳ پست شده اند نیز می شود؟
    با سپاس

  17. والا ایرانیام با عغده ای بازیاشون تو کار اداری هم همچین کاری نمیکنن با کسی
    یه نفر این همه خرج میکنه یه دفه رشتش از ۱۶ میشه ۶ . شاید اگر میدونست هیچ موقع برای امتیاز ۶ این همه خرج نمیکرد. واقعا دولت مسخره کاناده چطوری واسه آدما اجازه میده به خودش تصمیم بگیره.

  18. سلام
    من با قانون جدید نمره زبان فرانسه ام صفر می شود. اما همچمنان امتیازم بالای حد نصاب است. آیا مدرک B2 فرانسه اجباری است حتی اگر به امتیازش نیاز نداشته باشم؟

    • بله مورد نیاز است
      برای شما حداق یک مهارت ب دو

      • سلام
        اینکه حداقل یک مهارت ب۲ نیاز است براساس تجربه شما از رفتار آفیسرها است یا اینکه جایی دقیقا الزام داشتن ب۲ آمده است؟ چون طبق چیزی که من خواندم نوشته است اگر امتیاز فرانسه را می خواهید باید ب۲ بیاورید. (من ب۱ فرستاده ام) و با وجود اینکه رشته ام کامپیوتر است امتیاز زبان را نیاز ندارم.

  19. سلام آقای برهانی ،
    باتوجه به شرایط جدید، افرادی که فایل نامبر را قبلا دریافت کرده اند ، و با کسر امتیاز زبان هنوز امتیاز بالاتر از ۵۷ باشد ، آیا باید دوباره مدرک فرانسه دیگری با نمره b2 فرستاد ؟

  20. Language knowledge
    ۸. I submitted my immigration application before August 1, 2013. Does the increased level required to obtain points for the Language knowledge factor apply to my application?

    All of the applications are processed according to the new rules, with the exception of those for which processing began before August 1, 2013. To find out if the review of your application has begun, refer to the answer to Question 1.

    The increased level required to obtain points for the Language knowledge factor applies to all applications submitted under the Regular Skilled Worker Program, the Programme de l’expérience québécoise (Québec experience program), as well as under the Investor, Self-employed Worker and Entrepreneur programs, effective August 1, 2013.
    پس این در سایت هنوز هست
    اینم آدرسشhttp://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/informations/questions-answers.html#august
    شما از روی چی میگید شامل حال همه میشه؟

  21. با سلام و عرض ادب
    آیا سن متقاضی زمان دریافت فایل نامبر محاسبه می شود یا آن هم به روز شده؟من مدرک آیلیسی که فرستادم در زمان دریافت فایل نامبر م ۱.۵ سال مهلت داشت ولی الان باطل شده آیا قبول می کنند؟اگر با تایید شرایط فوق من ۶۰ امتیاز (متاهل) بدون مدرک فرانسه داشته باشم احتیاج به b2 دارم؟یا خیر؟و امتیاز فرانسه همسر چطور محاسبه می گردد؟ با تشکر فراوان

  22. با عرض سلام و درود فراوان
    خدمت جناب آقای برهانی
    اگر هنگام ارسال مدارک نمره یک فرد مجرد به ۴۹ نرسیده باشه مثلا ۳ نمره کم داشته باشه
    به محض تشکیل فایل نامبر، ایمیلی مبنی برجبران نمره دریافت می کند یا چند ماه پس از تشکیل فایل نامبر ؟
    معمولا چند روز فرصت داده می شود تا کمبود نمره را جبران کنم؟

    • در این خصوص باید منتظر تحولات جدید بمانیم… تصمیم نهایی را اداره مهاجرت کبک میگرد
      طبق قانون دسامبر ٢٠١١ نامه های با مهلت ۶ ماه دریافت میشد

  23. امتیاز من (متاهل)با توجه به شرایط جدید با لحاظ ۴ نمره امتیاز زبان انگلیسی و بدون لحاظ نمره زبان فرانسه ۵۷ می شود،آیا می توان بدون ارسال مدرک زبان فرانسه فایل نامبردریافت کرد؟

  24. سلام با مدرک مهندسی کامپیوتر و نمره زبان سطح B2برای هردو اسکیل آیا باز هم نیازی به مدرک زبان انگلیسی هست یا نه؟

  25. سلام جناب برهانی روزتون بخیر وایام به کام سوالی داشتم برای افرادی که منتظر نامه دعوت به مصاحبه هستند چقدربرای ارائه مجدد نمره زبان زمان داده خواهد شد فایل نامبر من فوریه ۲۰۱۲اومده ومنتظر نامه دعوت به مصاحبه هستم

  26. با سلام
    من Nov 2011 فایا نامبر گرفتم و همان زمان مدرک IELTS7 را فرستادم رشته ام ۱۲ امتیازی شده و نمره زبان فرانسه B1,B2 آوردهام.اما مدرک IELTS ام درحال حاضر expire شده(July 2012 )می خوام بدونم آیا باید دوباره IELTS بفرستم؟

  27. با سالم
    من رشته کارشناسی مترجمی زبان دارم با دوسال سابقه و ۲۰۱۱/nov/07 فیل نامبر دریافت کردم و شوهرم هم رشته مهندسی شیمی هست (بدون سابقه) .
    مدرک زبان انگلیسی و فرانسه روی پرونده نداشتیم و تا حالا هم نامه ای برای مدرک دریافت نکردیم و با این روند سرعت بررسی پرونده ها احتمال میدم که تا خرداد ۹۳ نوبت مصاحبمون بشه . فقط سطح زبان هامون رو حدودی در پرونده نوشتیم(ادعا کردیم)
    ما جمعا ۶۰ امتیاز داشتیم . اما حالا از همسرم بعنوان همراه ۱ امتیاز و از زبان هامون هم که B2 ادعا کردیم احتمالا امتیاز کسب میشه .
    آیا این قوانین جدید شامل حال ما میشه؟
    اگر آره هر دوی ما باید مدرک این دو زبان رو بگیریم یا فقط نفر اصلی ؟

  28. سلام خسته نباشید رشته من مدیریت بازرگانی طبق قانون قدیم امتیازم ۵۱ میشد مجرد هستم A2 و ایلتس ۵/۵ دارم به چه نمره ای از زبان نیاز دارم؟

  29. در ایلتس اسپیکینگ ۶ رایتینگ ۶ و شنیداری ۵/۵ و ریدینگ ۵

  30. چقدر مهلت داریم مدارک زبان را بفرستیم؟

  31. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    من فوق لیسانس عمران هستم و حدود ۲سال است که فایل نامبر دارم.و مدرکtcfq در سطح a2,a2 , مدرک tafq در سطح a1,b1 دارم.
    می خواستم بدونم اگر امتیاز کامل(۵۷) را داشته باشم باز نیاز به مدرک فرانسه در سطحb2 می باشم

  32. آقای برهانی سلام واقعا خسته نباشید.من سوالم این میباشد برای گرفتن مدرک آیلس باید در ۳ یا ۴ مهارت نمره بیاوریم تا ۳ امتیاز یا ۴ امتیاز بگیریم؟مثلا اگر فقط در دو بخش speaking و reading نمره بیاوریم ۲ امتیاز می اوریم یا خیر؟

  33. سلام آقای برهانی.من مهندس عمرانم وفایل نامبرم دسامبر۲۰۱۱آمد.ومدرک زبانb1-b1ارائه کردم.آیا برای دعوت به مصاحبه امتیاز مهندسی عمران مرا ۶امتیازی در نظر میگیرند یا۱۲ امتیازی؟ممنون

  34. سلام آقای برهانی ;
    آیا کسب نمره زبان B2 برای هر دو نفر (زن و شوهر) اجباریه؟ آیا باید در هر دو مهارت نمره B2 بیاریم؟

    • بصورت عمومی بله برای هر دو متقاضی اجباریست و این مورد با توجه به امتیاز مورد نیاز مشخص می شود
      اگر به ۵ نمره نیاز دارید یک مهارت و ….

  35. اقای برهانی سلام عذر می خواهم من متوجه نشدم یعنی اگر من در بخش speaking نمره ۲ بگیرم و در قسمت های دیگر حد نصاب لازم را آورد م نمره قسمت های دیگه را میگیرم؟مثلا چون بخش READING سخت من میتوانم وقتم را صرف خواندن قسمت های دیگه کنم؟با تشکر

  36. سلام من برستارم فایل نامبر اردیبهشت ۹۰ ارسال مدارک ابان ۹۰ فایل نامبر اومده سال ۹۱ مدرک زبان ازخودم وشوهرم خواستن مدرک فرانسه فرستادیم اردیبهشت ۹۲ سابقه بیمه و ریزنمرات خواستن که مجدد فرستادیم الان قانون جدید شاملم میشه با تشکر از زحمات شما

  37. سلام.آقای برهانی اگر من مدرک b2-b2را ارائه کنمامتیازم به۶۶میرسد.در این صورت وضعیت پرونده من چگونه است؟آیا ممکن است کیسی را بدون مصاحبه بپذیرند؟ممنون

  38. سلام آقای برهانی

    من با احتساب قانون قبلی ۵۳ امتیاز داشتم اما متاسفانه فایل نامبر هنوز دیافت نکردم و بر اساس قانون جدید هم امتیازم به خاطر زبان می آد زیر ۴۹ امتیاز ؛ به نظرتون پرونده ما برگشت می خوره ؟

  39. سلام
    شرایط من به این ترتیب است :
    رشته صفر امتیاز
    تاریخ ارسال مدارک دسامبر۲۰۱۰
    تاریخ دریافت فایل نامبر می ۲۰۱۱
    متاهل
    جمع کل امتیاز پرونده۵۸
    امتحان tcfq هم دادم پقله:B1 اکوته:A2اما ارسال نکردم
    با این تفاسیر الان وقتی که باید نامه مصاحبه من بیاد ولی هنوز خبری نیست نه نامه انتظار مصاحبه دارم و نه نامه آپدیت مدارک. به نظرتون قانون جدید شامل من هم میشود؟آیا باید مدرک آیلیس هم بدم؟؟
    با تشکر از جنابعالی

  40. سلام اقای برهانی
    کسانی که هنوز فایل نامبر نگرفتن و طبق قانون جدید حد نصاب امتیاز را نمی اورند پرونده آنها برگشت می خورد یا بهشون زمان برای ارائه مدرک می دهند ؟

    با تشکر فرآوان از کمکی که می کنید و وقتی که اختصاص می دهید.

  41. ممنون اطلاع رسانی تون

    شما در جای دیگه گفته بودید که قوانین جدید برای کسانی اعمال میشه که از اول آگوست به بعد فایل نامبر میگیرند اما طبق گفته شما در این صفحه “تمام افرادی که در ٣ سال گذشته یا در چند ماه اخیر فایل نامبر دریافت کرده اند (همچنین در چند ماه اخیر پرونده خود را ارسال کرده اند و منتظر دریافت فایل نامبر می باشند) اما تاکنون نامه لیست انتظار یا نامه دعوت به مصاحبه دریافت نکرده اند مشمول قانون جدید می شوند.”
    من الان گیج شدم.
    من و همسرم فایل نامبرمون رو نوامبر ۲۰۱۲ گرفتیم. رشته مون هم کامپیوتر هست و قبلا ۶ امتیازی بودیم. و تاالان هم نامه ای برای لیست انتظار و دعوت به مصاحبه دریافت نکردیم.
    ۱.آیا الان ما ۱۲ امتیازی هستیم؟
    ۲. آیا باید سطح زبان مونB2 باشه؟
    اگه بله ۳. آیا باید خودمون الان مدرک B2 رو بفرستیم یا منتظر بمونیم تا ازمون بخوان؟
    ۴. آیا همه مهارت ها باید B2 باشه یا میانگین مهارت؟
    ممنون از راهنمایی تون

    • بله, اما باتوجه به این مورد که کبک قانون جدید خود را عطف به ما سبق کرد همه افراد با قوانین جدید بررسی می شود
      رشته شما ۱۲ امتیازی و با قوانین جدید بررسی می شوید
      منتظر نامه باشید

  42. سلام بنده مدارکم را جولای ۲۰۱۳ فرستادم و با B1 , A2 و الانم تا ۱۰ روز دیگر امتحان آیلتس دارم ، اگر نمره زیر ۵ دریافت کنم دیگر امتیازی ندارد ؟ آیا کلا فایل نامبر بنده صادر میشود و نامه اخذ B2 برایم می آید ؟

  43. آقای برهانی عزیز سلام
    تکلیف من که ارشد شیمی کاربردی هستم و ۱۲/۹۱ فایل نامبرم اومده چی میشه ؟؟؟؟ آیا دیگه جای امیدی باقی مونده؟؟؟
    ممنون

  44. سلام آقای برهانی
    از خبر جدید به شدت متاثریم.
    میشه بفرمایید چه اتفاقی برای پرونده های ارسالی می افته؟
    با تشکر

  45. با سلام و خسته نباشید
    همسر من ۶ امتیازی و ما مدارکمونو jun-2011 فرستادیم ما نیاز به مدرک زبان نداشتیم ولی همسرم سال گذشته امتحان داد , b2 گرفت تا ۱ ماه دیگه هم ielts میفرسته حالا هم منتظر نامه دعوت به مصاحبه هستیم سوالم اینه حالا اون دوباره باید نمره فرانسه بفرسته؟ آیا منم باید نمره فرانسه وانگلیسی بفرستم؟
    با تشکر

  46. ببخشید همسرم در امتحان فرانسهb1 ‘ گرفتن.

  47. لطفا لینک اصلی لیست تغییر امتیاز های رشته ها در سایت اصلی مهاجرت را قرار دهید. من نتوانستم پیدا کنم
    با سپاس

  48. سلام ببخشید من یه سئول دارم که خودم خوب متوجه نشدم.ما ژانویه ۲۰۱۲ فایل نامبر گرفتیم و همراه اون ازمون درخواست مدرک زبان کردند با مهلت شش ماهه.من b1 b1 و همسرم b1 b2 شدیم و فرستادیم حالا با توجه به اینکه خودشون از ما مدرک زبان خواستند بازم این قانون جدید به نظرتون شامل حال ما میشه ؟سپاس.

  49. سلام آقای برهانی
    لطفا مساعدت فرمایید.
    همسرم پرستار وmain -نمره زبان b1 .خودم لیسانس ماشین ابزار-نمره زبان a2 .
    ارسال مدارک ۳۰july -2013 .
    بفرمایید که مجددا باید مدرک زبان ارایه دهیم؟

  50. با سلام ما در تاریخ جولای ۲۰۱۳ در رشته مهندسی شیمی با مدرک A2.A2 مدارکمون رو فرستادیم و هنوز برایمان فایل نامبر صادر نشده آیا مدارکمون را ریجکت می کنند یا مهلت ارسال مدرک B2 میدهند؟این مهلت چند ماه است ؟

  51. با عرض سلام
    من با مدرک مهندسی کامپیوتر و نمره زبان انگلیسی جمع امتیازاتم ۴۹ می شود آیا می توانم پرونده ام را باز کنم و اگر روز مصاحبه مدرک b2 را ارایه کنم ۵ نمره به من تعلق می گیرد ؟ و انگاه علاوه بر این ۵ نمره می توانم به نمره آفیسر امیوار باشم که ۱ نمره هم او بدهد

  52. سلام جناب برهانی
    خسته نباشید. من ۲۵ آگوست ۲۰۱۳ پروندم دست اداره مهاجرت رسیده .
    من شامل قوانین جدید میشوم ؟ اگه بله چکار باید بکنم.
    خیلی ممنون

  53. با سلام و عرض خسته نباشید
    لطفا بفرمائید در مورد من که پرونده ۲۹ آوریل ۲۰۱۳ باز شده و فایل نامبر را دریافت کرده ام چقدر فرصت داریم تا مدارک جدید زبان را ارائه دهیم ؟

  54. سلام جناب آقای برهانی! من و همسرم تقریبا ۲.۵ سال پیش اقدام مهاجرت به استان کبک کردیم و پرونده مهاجرتی ما به علت ناآرامی های دمشق به تاخیر افتاد و در نهایت تاریخ فایل نامبر ما ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ شد. رشته من پرستاری و همسرم فوق دیپلم پالایش گاز است. ۶ ماه پیش مدرک زبان خودم Parler=B1 ، Ecouter-A2 و همسرم A2,A2 به همراه مدارک تولد تنها فرزندمان ارسال کردیم ناگفته نماند با توجه به تعیین امتیازگذاری همان زمان، پرونده ما دارای امتیاز بالاتر از حد نیاز بود ولی با توجه قانون جدید ۲۰۱۳ معلوم نیست سرنوشت این پرونده به کجا ختم میشود!!! واقعیت این است که من احساس میکنم سطح زبان خود را در Parler میتوانم تا B2 افزایش دهم اما نسبت به Ecouter این حس را ندارم! جناب آقای برهانی لطفا برای رفع این سردرگمی، ما را راهنمایی فرمایید! از شما بینهایت سپاسگزاریم!!!

  55. سلام
    جواب این همه وقت و هزینه ای که صرف شد و کی میده؟؟؟؟؟/
    اون موقع که من اقدام کردم با فوق لیسانس شیمی به راحتی با ا۲ می تونستم مصاحبه را پشت سر بگذارم اما حالا که این همه هزینه ترجمه ،ارسال مدارک کلاس زبان و مانی اردر دادم بعد کلی خوشحالی از دریافت فایل نامبرم چطور میشه این وضعیت رو تحمل کرد؟؟؟
    اون موقع که تنها روز تعطیلم یعنی جمعه رو فقط به خاطر این اطمینانی که دولت کبک داده بود که پروندم طبق همان روالی که در ابتدا قرار بود بررسی میشه صرف کلاس زبان میکردم از کجا میدونستم که در اینده حتی با نمره ب۲ فرانسه هم دیگه کارم ردیف نمیشه؟!
    نمیدونم دیگه چیکار باید کرد …..

  56. جناب آقای برهانی
    با سلام
    ممنونم که این اطلاعات را میدهید,من متاهلم با دو بچه ۸و۴ سال خودم لیسانس شیمی کاربردی با ۳سال سابقه بیمه و۷ سال سابقه بدون بیمه چون تحت پوشش بیمه درمانی دیگری بودم .با نمره آیلتس ۵.۵ b1وTCFq…a2وموقع ارسال مدارک ۳۸ سال داشتم.همسرم ۳۶ سال مهندس کشاورزی است مدارک را مهر پارسال فرستادم ولی پرونده بهمن باز شده الان ۳۹ سال هستم وبا شرایط جدید اصلا نمیدانم امیدی به این پرونده هست خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید.

  57. با سلام مجدد:
    اگر پرونده ای کمبود امتیاز بیاورد mony order چه میشود کلا پرونده چه میشود؟

  58. سلام اقای برهانی عزیز
    از شنیدن این خبر شوکه شدم می شه بفرمایید مهلت ارسال مدارک زبان تا کی هست؟ یعنی چقدر فرصت داریم که بخونیم و امتحان بدیم و مدرک بگیریم و بفرستیم؟ سوال دیگه اینکه امتیاز مترجمی همون ۶ امتیاز باقی مونده , درسته؟؟؟
    با تشکر و سپاس از اطلاع رسانی شما

  59. salam khaste nabashid diplome man naghshekeshi sakhteman hast va zamani k madarekam ro ferestadam madrakam 12 emtiyazi bod alan nemidonam madrakam chand emtiyaz miyare va soale dovom hamsaram zabane faranse a1,a2 avorde bod va man hardo ro b1aya hamsaram bayad b2 begiri? ba tashakort

  60. با سلام و خسته نباشید به سایت محترم ایران کبک
    خواهش می کنم به سوال من جواب بدید آیا گرفتن مدارک برای هم دو نفر اصلی و همسرش لازم است یا فقط متقاضی اصلی باید مدرک زبان بگیرد؟

  61. جناب آقای برهانی با سلام!
    رشته ی من پرستاری است و فایل نامبر من جهت مهاجرت کبک تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۲ میباشد، و دارای مدرک زبان B1-A2 میباشم. میخواستم از شما بپرسم که: طبق قانون جدید امتیازبندی زبان و الزامی شدن امتیاز B2، آیا امتیاز رشته پرستاری هم از ۱۲ به ۱۶ تغییر یافته است یا خیر؟
    اگر پاسخ منفی میباشد، چطور ممکن است که امتیاز زبان طبق قانون جدید باشد ولی امتیاز رشته پرستاری طبق قانون قدیم محاسبه گردد!؟؟؟
    از پاسخگویی شما سپاسگزاریم!

  62. با سلام و احترام
    با توجه به قوانین جدید آیا امتیاز رشته فیزیک برای همسر تغییر کرده است؟

  63. با سلام خدمت آقای برهانی
    من فایل نامبرم نیروی متخصص کبکم را در تاریخ اکتبر ۲۰۱۱ دریافت کردم. با قانون جدید و نمره زبان ب۲ امتیاز کلی ما بدون نیاز به امتیاز زبان همسرم ۶۳ می شه.
    آیا برای همسرم هم لازمه مدرک زبان فرانسه ارسال کنم؟

    با تشکر فراوان

  64. جناب برهانی
    با سلام و عرض ادب، آیا کسی در بین کلیانت های شما هست که وضعیت من را دارا باشد و حتی زود تر از من نیز به مصاحبه دعوت شده باشد که از طریق آن بتوانم اطلاعات دقیقتری بگیرم.
    باسپاس فراوان

  65. با سلام
    ازتون خواهش می کنم من و راهنمایی کنید.

    من فوق لیسانس روانشناسی بالینی هستم که قبل از این قوانین خود رشته تحصیلی من صفر امتیازی بود و فقط من ۱۲ امتیاز فوق رو می گرفتم و الان در لیست جدید رشته من در گروه ۶ امتیازی هست ولی جلوی psychlogy توی پرانتز نوشته شده doctorate. این یعنی فقط دکترای روانشناسی ۶ می گیره؟؟؟ پس من که فوق هستم چند می گیرم؟؟

  66. با سلام خدمت جناب برهانی و عرض خسته نباشید.
    ۱- رشته من آمار می باشد و جهت مهاجرت به کبک اقدام نموده ام و فایل نامبرم در Apr 2013 صادر شده است ولی همچنان نامه فایل نامبر بدست ما نرسیده و مبلغ از حساب ما کسر گردیده است. قبل از تغییر قوانین رشته من همانطورکه میدانید دیمند ۱۲ امتیازی بوده است.حال با توجه به تغییر در قوانین و غیر دیمند شدن رشته آمار ۶ امتیازی، با پرونده من همانند رشته های غیر دیمند برخورد شده امتیاز ما کسر شده و می بایستی مدت زمان زیادی را جهت دعوت به مصاحبه صبر کنم یا نه؟
    ۲- آیا امکان تغییر در قوانین و حذف اخذ نمره B2 وجود دارد.
    ۳- من هنگام ارسال مدارک ۵۹ امتیاز از ۶۳ امتیاز را دارا بودم (بدون اخذ نمره زبان فرانسه) آیا اخذ نمره B2 برای من الزامی است؟
    ۴-حال با تغییرات پیش آمده امتیاز من چقدر خواهد بود
    با تشکر از لطف جنابعالی

    • ۱- بله متاسفانه
      ۲- امیداورم این فوانی تا تاریخ مارچ ۲۰۱۴ ادامه دارد
      ۳- الزامیست
      ۴-امتیاز رشته و زبان را از جمع امتیازات خود کسر کنید

  67. سلام
    نمیشه به صورت دسته جمعی نامه ای نوشت و اعتراض کرد؟
    اونا به افکار عمومی حساسند

  68. سلام
    من بعد از ارسال مدارک دسامبر ۲۰۱۰ ازدواج کردم و همسرم هم به پرونده اضافه شد که تغییر آدرس رو در فرم همسرم اعلام شده بود.
    الان بعد از دریافت نامه انتظار ۵ روز قبل دریافت نامه مصاحبه دوباره تغییر آدرس داریم این رو باید اعلام کنم توی فرم جدید که باید روز مصاحبه ببریم با خودمون یا دیگه نمیخواد یا مشکلی نیست؟

  69. با عرض سلام و خسته نباشید.پرستارم۳۳ساله.۸سال سابقه.مجرد.تاریخ فایل نامبرم نوامبر۲۰۱۲منتظر دعوت به مصاحبه هستم tcf:a2_ILTS:speaking:6_writing:5_listening:4_reading:3.ایاشرایطم برای دعوت به مصاحبه کافی هست؟میتونم مدرک b2رو زمان مصاحبه ببرم؟ممنون از پاسخگویی وزحماتتون

  70. سلام آقای برهانی.آیا کسانی که سال ۲۰۱۱فایل نامبر گرفتند بامدرک مهندسی عمران امتیاز مدرکشان طبق قوانین جدید۱۲امتیازی محاسبه میشود؟

  71. سلام و درود بر شما و با تشکر
    من الان دو سال و نیم سابقه کار با بیمه دارم اگر الن پرونده ام را تشکیل دهم می توانم ادا کنم سه سال و چند ماه دارم ولی سابقه بیمه ام را با مدارکم ارسال نکنم و در عوض روز مصاحبه سابقه بیمه ام را ترجمه شده با تایید سازمان تامین اجتماعی ببرم ( سه و نیم سال )
    سه سال و نیم را قبول می کنه یا همین الان دو سال ونیم را بفرستم؟

  72. با سلام
    با عرض خسته نباشید
    رشته تحصیلی : مهندسی عمران
    سن ۳۹
    متاهل +۱فرزند
    ارسال مدارک :سپتامبر ۲۰۱۱ (شهریور۹۰)
    فایل نامبر:فوریه ۲۰۱۲
    بصورت دلخواه tcf امتحان دادم هردو را b1 آوردم
    در تیر ۹۲ توسط وکیلم tcfرا گذاشتم رو مدارکم
    با وکیلم صحبت کردم میگه عجله نکن ولی با توجه به شرایط موجود ترجیح میدم زودتر کا انجام بشه
    ولی هنوز نه مصاحبه اعلام شده نه کاری دیگه لطفا بررسی فرمایید ونتیجه را به من اعلام کنید
    باتشکر

  73. خیر اجباری نیست
    مهم کسب نمره کامل است ۵۵/۶۳

  74. سلام
    من فایل نامبر در تاریخ ۱/۲۰۱۳ دریافت کردم و دو تا b2از قبل از گرفتن فایل نامبر فرستادم و آیلتس ۶.۵/۶.۵/۷/۷.۵ ولی الان سه ماه از تاریخ انقضای هر دو می گذرد. آیا لازم هست که این دو مدرک را مجددا امتحان دهم تا آپ دیت باشند برای مرحله ی آپدیت؟ در ضمن از تاریخی که فایل نامبر گرفتم هیچ خبری نشده.
    با تشکر.

  75. سلام آقای برهانی عزیز
    من فایل نامبرم رو نوامبر ۲۰۱۱ دریافت کردم ،رشته تحصیلیم عمران-عمرانه و من مدرک (tcfq (B2-B2 و ielts academic 6 هم براشون ارسال کردم ولی از اونجائئکه هنوز دعوت به مصاحبه نشدم و مدارک زبانم تا ۲ ماه دیگه اعتبارش تموم میشه ،میخواستم بپرسم آیا باید دوباره امتحان بدم ؟
    ممنونم از لطف همیشگی شما

  76. سلام
    رشته من مهندسی ماشینهای کشاورزی است؟ این رشته در لیست کبک کجا قرار دارد . من در زمینه مهندسی خودرو سابقه کار دارم. به نظرتون امتیازرشته یا شغل را می گیرم؟من فایل نامبرم را سپتامبر ۲۰۱۱ گرفتم و ۱.۵ ماه است که آپدیتم اومده و هنوز ارسال نکردم.

  77. سلام . با توجه به اینکه من به ۲ تا b2 نیاز دارم ایا میتوانم بر فرض مثال یک ب۲ را از قطب و دیگری را از بخش فرهنگی سفارت دریافت کنم؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید . خیلی فکرم درگیره

  78. سلام خواهشن دوستان جواب بدن
    من سال ۲۰۱۱فایل نامبر گرفتم اوم زمان ۳۸ سالو نیم سنم بود.چند امتیاز بهم میدن.؟۱۰ تا یا ۸ تا؟ خودم که حساب میکنم۵۸ میشم لطفا شما هم حساب کنید.
    سن.۳۸/۵
    ایلس ۴ حالااکسپایر شده
    رشته.مهندس عمران
    سابقه کار مرتبط۵ سال
    همسر .۳۰ سال
    مهندس کامپیوتر
    یه بچه ۴ ساله
    تمکن ۱
    تفک ب۲ پقله و اکوت ب ۱ میانکین ب۱
    وکیلمون میگه اگه ب۱ تف را واستون در نطر بگیرن ریجکت میشید ولی اگه نفرستیم ۱۸ ماه فرصت میدن.حالا من حساب میکنم جور در نمیاد اگه نفرستم که ۴۲امتیازی میشم و ریجکت چی کار کنم بفرستم یا نه؟ایلس را حساب میکنن یا نه؟ سنم رو چی؟ لطفا جواب بدید

  79. سلام.من وهمسرم قیل از قانون جدید الزام اخد مدرک فرانسه فایل نامبر دریافت نمودیم.با توجه به قانون ۲۰۱۵
    ۱)ایا امتیاز بندی جدید شامل ما می گردد؟
    ۲)سن متقاضی وهمراه مجددا محاسبه می گردد. یا به سال ۲۰۱۱؟
    ۳)اگر با امتیازبندی جدید نمره به حد نصاب برسد ایا اخذ مدرک b2 برای متقاضی وهمسر واجب می باشد؟

  80. با سلام

    من یه سوالی دارم اینکه اگر کسی پرونده خود را با امتیاز ۶۳ شروع کند ( متاهل، لیسانس حسابداری +مدارک زبان) آیا ممکن است که زود به مصاحبه دعوت شود یا ویو شود ؟

  81. با سلام رشته کامپیوتر نرم افزار هستم که قبلا ذو تا ب۱ اوردم با ایلس ۵ ولی پارسال ظرفیتها پر شد و امسال باید پرونده بره سوال من اینه که من ۴۰ سال سن ذارم با توجه به اینکه امتیاز سن رو نمیارم الان یدونه ب۲ کافیه؟ آیا باید ایلسم بدم؟

  82. باسلام
    چند سوال داشتم
    ۱- برای سابقه کار بیمه خدمات درمانی قابل قبوله؟
    ۲- من رشته مهندسی کامپیوتر خواندم ولی در آموزش و پرروش شاغلم. امتیاز سابقه کار مرتبط را بهم می دهند؟ (چون از مدرکم بیش از ۵ سال می گذرد به سابقه کار مرتبط نیاز دارم).
    ۳- برای تشکیل پرونده بدون مدرک فرانسه امکانش هست؟
    ۴- اگر امتیاز به حد کافی داشته باشیم، همسرم هم نیاز به b2 دارد؟
    ممنون

  83. سلام
    من هیچ مدرک زبان فرانسه ندارم چقدر وقت دارم از تشکیل پرونده از ۵ ژانویه به بعد نمره ب ۲ رو ارایه بدم
    و یا از چه طریقی و کی میتونم با مدرک انگلیسی برای دانمارک و فدرال اقدام کنم

  84. با سلام اینجانب مجرد هستم و مجموع امتیازاتم بدون مدرک فرانسه ۵۴ است. باتوجه به بالاتر بودن امتیاز از حداقل آیا باز هم نیاز به مدرک b2فرانسه دارم یا خیر اگر بلی در چند مهارت و چه مقدار زمان برای ارائه آن دارم؟

  85. با عرض سلام من دو سال خدمت سربازی که رفتم بیمشو خریدم ایا میشه بعنوان سابقه کار فرستاد ممنون میشم جواب بدین


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us