به نقل از یکی از کلیانت های بنده:

سلام با تشکر از جناب آقای برهانی می خواستم خاطره روز مصاحبه برای همه دوستان عزیز تعریف کنم:

اول بگم که رشته ۶ امتیازی هستم وهمسرم هم ۶ امتیازی مصاحبه ما روز ۴ فوریه بود ساعت ۱۵ در محل هتل هیلتون پارکسا بودش محل اقامت ما هتل گلدن هیل بود که تا محل مصاحبه با تاکسی تقریبا نیم ساعتی راه بود البته با احتساب ترافیکش.تقریبا ساعت یک رسیدیم به محل هتل پارکسا جمع ایرانبها جمع بود  با احتساب ما سه تا زوج بودیم و دو نفرم مجرد که تو لابی هتل نشسته بودیم حال وهوای خاصی اونجا حاکم بود بعضی ها چهره مضطربی داشتند از جمله خودم و بعضی ها هم خیلی آروم و مطمئن (البته خوب شاید اینطوری نشون می دادند!)

بعد از گذشت مدت زمان کمی دیدیم یکی از افیسرها که دختر جوونی بود اومد ویکی از بچه ها رو صدا زد واونا که یه زوج بودند به اتفاق رفتند طبقه پایین برای مصاحبه البته از راه پله رفتن نه آسانسور دل تو دلمون نبود یه نیم ساعتی گذشت دیدیم یکی دیگه از آفیسرها که یه خانومه مسن با ضاهری آراسته بود اومد بالا ویکی از بچه هارو که رشته پرستاری خونده بود صدا زد اونا هم به اتفاق رفتن برای مصاحبه بعد از گذشت اندک زمانی آفیسر سوم که یه پسر ایرانی بود اومد بالا و یکی دیگه از بچه هارو که صدا زد و به اتفاق هم رفتند برای مصاحبه .

کمی بعد دیدم که یکی از زوجها از پله ها اومدند با و گفتند که افیسر به مدرک یکی شون مشکوک شده و گفته که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیره  زوج بعدی از پله ها اومدن بالا و چهره خندانی داشتند و گفتن که قبول شدند.یه دیگه از بچه ها که با افیسر ایرانی بود با چهره ناراحت ودمق از پله ها اومد بالا وگفت که افیسر به دلیل اینکه سابقه کارش با مدرکش مرتبط نبوده ردش کرده اینم بگم که مصاحبش با افیسر ایرانی بود که اسم آفیسره هم بابک ذوالفقاری هستش.

همه بچه ها رفته بودن برای مصاحبه فقط ما مونده بودیم دیگه از استرس داشتم دیوونه می شدم که دیدم آفیسر ایرانی یعنی همون بابک اومد بالا و اسم منو صدا زد کمی ناراحت شدم اولش چون نفر قبلی رو رد کرده بود.با همدیگه در حالی که سلام واحوال پرسی می کردیم رفتیم طبقه پایین یه اتاق نسبتا بزرگ و دلباز دو تا صندلی ویه میز کار که روبروی میز آقا بابک بود اولش شروع کرد به معرفی خودش و گفت که برای این اینجا هستیم که بخواد مدارکمون و سطح زبانمونو ارزیابی کنم.

بعدش به من گفت پاسپورتتو ببینم بعدش نامه کاری و سابقه بیمه رو ازم خواست منم بهش دادم بعدش مدرک تحصیلی و ریز نمراتمو خواست که بهش دادم و اونارو به دقت نگاه کرد و ازم خواست نام چند درس رو نام ببرم منم که که از قبل آماده کرده بودم براش توضیح دادم بعدش در مورد کارم و شرکتی که درش کار می کنم ازم توضیح خواست منم که منتظر این سوالا بودم شروع کردم به توضیح دادن تا جاییه که خودش گفت کافیه بعدش فیش حقوقی مو ازم خواست و به دقت اونارو کنترل کرد.

رو کرد به همسرم وپاسپورت و مدرک تحصیلی رو ازش خواست بهمراه ریز نمرات و از اونم اسم چن تا از درساشو پرسید و در مورد یکی از درساش پرسید موضوعش چیه همسرم هم چن تا از درساشو نام برد و نصفه نیمه در مورد یکی از درساش توضیح داد بعد ازش پرسید می خوایی اونجا کار کنی که همسرم گفت بله و می خوام معلم بشم.

بعدش ازش پرسید ارزشهای کبکو میدونی و یکی از ارزشهای کبکو توضیح بیشتری بده همسرم هم همه رو به خوبی واسش توضیح داد بعدش رو به من کرد و گفت چرا می خوایی بری کبک البته بهم گفت که به انگلیسی بگو من که انگلیسیم خوب نبود بهش گفتم از وقتی که که شروع کردم به خوندن فرانسه انگلیسیم ضعیف شده ولی دستو پا شکسته شروع کردم به توضیح دادن خودمم از انگلیسی خودم خندم گرفته بود انگلیسی را با فرانسه قاطی کردم و چیزایی بهش گفتم .

بعدش ازم خواست به فرانسه براش توضیح بدم منم به طور کامل براش توضیح دادم . ازم سرچ کاری و سرچ خونه خواست منم که اونارو قبلا تهیه کرده بودم بهش نشون دادم به دقت نگاهشون کرد و ازم پرسید برای عضو شدن در انجمن مهندسان کبک باید چکار کنم؟ منم براش توضیح دادم.بعدش به همسرم گفت سرچ کاری کردی اونم سرچای کاری رو بهش نشون داد و به دقت اونارو نگاه کرد بعدش سرچ خونه رو به دقت نگاه کرد وبه هم گفت نقشه مونترالو داری؟منم گفتم نه ندارم بهم گفت باید داشته باشی تا آدرسارو بتونی رو نقشه پیدا کنی بعد کمی سکوت بهمون یه نگاه انداخت وگفت به کبک خوش اومدید و( سی اس کیو) مونو پرینت گرفت و بهمون داد من که تو پوست خودم نمی گنجیدم دیگه بقیه حرفاشو نفهمیدم که چی گفت هر چند دیگه آخراش به فارس صحبت می کرد!!

در انتها لازم می دونم تشکر ویژه ای از آقای خاکباش استاد گرامی زبان فرانسه خودم وهمچنین آقای برهانی فر که منو تو این مسیر راهنمایی وپشتیبانی کردند داشته باشم همینطور تشکر ویژه از همسرم که با وجود تمام مشکلات منو در این پروسه همراهی کردند. از خوندن زبان فرانسه دریغ نکنید چون فقط در اون لحظات اونه که می تونه کمکتون کنه .به امید موفقیت تمامی دوستان.

با سپاس از مهندس محمدی

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us