چگونه اموال و دارائی های خود را با خود به کانادا بیاوریم؟

skyline-canada


اگر در حال مهاجرت دائم به کانادا هستید، می توانید دارائی هایتان را همراه خودتان بیاورید. شما می توانید این کار را همزمان با ورود خودتان و یا مدتی پس از ورود به کانادا انجام دهید.

شما می توانید دارائی های خود را بدون پرداخت هر گونه مالیاتی به کانادا بیاورید. برای این که واجد شرایط معافیت مالیاتی قرار بگیرید، بایستی مالک و صاحب حقیقی دارایی ها بوده و از وسائل و کالاهای خود قبل از ورود به کانادا استفاده کرده باشید.
چنین باید فهرست مربوط به حسابرسی شخصی B4 تکمیل شود
http://www.cbsa-asfc.gc.ca/publications/forms-formulaires/b4-eng.pdf

در این فهرست شما تمامی وسائل و دارائی هایی را که می خواهید همراه با خود به کانادا بیاورید و یا این که می خواهید بعدا آن ها را ارسال کنید یادداشت می کنید. اگر کالاهای شما در فرم اصلی B4 که در اختیار شما قرار می گیرد ذکر نگردد، آن گاه واجد ورود با معافیت مالیاتی نخواهند بود.
اگر شما به فضای بیشتری برای فهرست کردن کالاهای خود نیاز داشته باشید، می توانید به طور جداگانه اموال خود را فهرست کنید و یا اینکه فرم مرتبط با حسابرسی شخصی 
B4A (فهرست کالاهای وارداتی) [PDF] را تکمیل کنید.
http://www.cbsa-asfc.gc.ca/publications/forms-formulaires/b4a.pdf

فهرست شما باید نشان دهنده کالاها و ارزش مادی آن ها باشد.
فهرستی از کالاهایی که می خواهید همراه با خود به کانادا بیاورید و همچنین فهرستی برای کالاهایی که می خواهید بعدا وارد کانادا کنید را تهیه نمایید. بهتر است از هر کدام از این فهرست ها کپی بگیرید.
موقعی که وارد کانادا شدید، باید این فهرست ها را در اختیار مامور گمرک قرار دهید؛ حتی اگر در آن زمان هیچ کالایی را همراه با خود به کانادا نیاورده باشید.
نمایندگی خدمات مرزی کانادا (CBSA) درارای کتاب راهنمایی با نام اقامت در کانادا است که در آن اطلاعات مفصل تری در این باره که چگونه کالاهایتان را با خود به کانادا بیاورید آمده است.

آیا می توانم خودروی خودم را به کانادا بیاورم؟

از ایالات متحده:

خودروی شما باید مطابق با استانداردهای کانادا باشد، حتی اگر در ایالات متحده آمریکا ساخته شده باشد. قبل از این که بخواهید خودروی خود را وارد کانادا کنید، بررسی کنید که خودروی شما در فهرست خودروهای مورد پذیرش از ایالات متحده که توسط سازمان حمل و نقل کانادا منتشر می شود وجود داشته باشد.
در مرز، باید به ماموران گمرک ایالات متحده اطلاع دهید که خودروی شما به طور دائم از ایالات متحده خارج خواهد شد. ماموران گمرک نیز به شما توصیه می کنند که مستقیما با بخش عبور مرزی تماس بگیرید تا دریابید که به چه مدارکی نیاز است و چه ساعاتی می توانید این کار را انجام دهید.

از خارج آمریکای شمالی:

شما می توانید خودروی خود را از کشور غیر از ایالات متحده وارد کانادا کنید به شرطی که مطابق با استانداردهای ایمنی کانادا باشد.
همه خودروها باید توسط نمایندگی استانی اعطای مجوز خودرو ثبت شده و بیمه باشند (در اونتاریو، باید به بخش وزارت حمل و نقل اونتاریو رجوع کرد).

حیوانات خانگی

شما موقعی می توانید حیوانات خانگی خود را به کانادا بیاورید که مطابق با شرایط لازم جهت ورود به کانادا باشد.
برای برخی از حیوانات خانگی، ممکن است نیاز به کسب اجازه برای ورود باشید. بایستی قبل از این که حیوان خانگی خود را وارد کانادا کنید، درخواست پذیرش برای ورود حیوان خانگی خود را بدهید.
نمایندگی خدمات مرزی کانادا )CBSA) و نمایندگی نظارت بر غذا در کانادا (CFIAممکن است بخواهند حیوان خانگی شما را معاینه کنند. به همین خاطر ممکن است هزینه ای بابت معاینه پرداخت کنید.

اگر سوالات بیشتری دارید، با نزدیکترین اداره کنسولگری یا سفارت کانادایی و یا با خدمات اطلاعات مرزی CBSA تماس بگیرید.
شماره تماس خارج از کانادا: ۳۵۰۰ – ۹۸۳ – ۲۰۴ و یا ۵۰۴۶ – ۶۳۶ – ۵۰۶
شماره تماس داخل کانادا: ۹۹۹۹ – ۴۶۱ – ۸۰۰ –۱

WhatsApp WhatsApp us