hqdefault

روش Programme de l’Expérience Québécoise یا بصورت اختصاری PEQ چیست؟

اگر شما دارای تجربه کاری یا مشغول تحصیل در استان کبک کانادا می باشید می توانید جهت دریافت اقامت دایم کانادا از این طریق اقدام کنید. برنامه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ روشی برای صدور سریع CSQ برای افراد دارای سابقه کار و فارغ التحصیلانی است که برای آن تقاضا داده اند و شرایط معین مورد نیاز را نیز دارا هستند. همچنین در صورت وجود، CSQ برای همسر متقاضی و فرزندان وابسته قید شده در تقاضانامه قابل صدور است. پس از دریافت CSQ فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم (PR) درخواست دهد.

متاسفانه در ایران بعلت اطلاع رسانی نادرست در خصوص روش PEQ، متقاضیان اقدام از این روش را از ابتدا درخواست میکنند و مطمعنا عملی نخواهد بود. جهت اقدام از این روش ابتدا باید دارای شرایط زیر بود:

– دارای سابقه کار یکساله در کبک

– دارای یک مدرک تحصیلی در کبک؛ با توجه به شرایط متقاضیان در ایران مناسب ترین راه برای اقدام از این روش اخذ ویزای دانشجویی در مقاطع کالج و دانشگاه از استان کبک می باشد.

مدارک تحصیلی و زبانی برنامه پی ای کیو PEQ:

۱- متقاضی باید در طول ۳۶ ماه گذشته یکی از مدارک زیر را دریافت کرده باشد و یا رشته تحصیلی را که (ظرف ۶ ماه آینده) منتهی به دریافت یکی از مدارک زیر می شود آغاز کرده باشد؛

مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکتری

مدرک DEC-دیپلم مطالعات دانشگاهی، آموزش های فنی

مدرک DEP- دیپلم فنی کالج ، با۱۸۰۰  ساعت دوره آموزشی

متقاضیان توجه داشته باشند که ۶ ماه قبل از اتمام تحصیل خود می توانند برای CSQ تقاضا بدهند، و در هر صورت،گواهی CSQ تنها پس از ارائه کامل ریز نمرات نهایی به همراه گواهی تکمیل موفقیت آمیز، و یا پس از ارائه مدرک صادر خواهد شد. جهت اقدام ویزای دانشجویی، دیپلم کالج دو ساله را باتوجه به پروسه پذیرش ساده تر و ورود به بازار کار پیشنهاد می شود.

۲- شرایط مورد نیاز زبان برای برنامه PEQ؛

تحصیلات خود را در کبک بطور کامل به فرانسوی انجام داده باشد؛ حداقل ۳ سال تحصیل تمام وقت به زبان فرانسوی در یک موسسه آموزشی متوسطه و یا بعد از دبیرستان داشته باشد.

تکمیل موفقیت آمیز دوره زبان فرانسه پیشرفته در کبک، که توسط وزارت آموزش، پرورش و ورزش و یا وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی ارائه شده باشد.

گذراندن یک آزمون استاندارد مورد تایید اداره مهاجرت که نشان دهنده سطح مهارت پیشرفته زبان فرانسه باشد( سطح ب۲ گفتاری و شنیداری).

 اطلاعات بیشتر

جهت تحصیل در مقطع کالج باید بدانید؛

– هیچ گونه وام و کمک هزینه ای در این خصوص از طرف دولت کبک به شما پرداخت نمیشود. و شما توان پرداخت هزینه های کالج و زندگی سالایانه برای خود و خانوده را داشته باشید؛بطور میانگین هزینه تحصیلی و رندگی یک فرد برای یکسال در حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار کانادا میشود و به ازای اضافه شدن هر فرد دیگر مبلغی در حدود ۸ هزار دلار اضافه شود.

– امکان انجام کار موقت در محیط اموزشی می باشد.

>> اولین قدم در این مسیر اخذ پذیریش تحصیلی از کالج های استان کبک می باشد مراحل بعدی شامل اخذ گواهی قبولی تحصیلی از اداره مهاجرت کبک CAQ و در انتها دریافت ویزا از ویزا افیس کانادا در شهر انکارا می باشد. با توجه به آشنایی و سابقه تحصیل در کالج های مونترال استان کبک امکان پذیرش در روش از طرف ما می باشد. جهت شروع پروسه اطلاعات شخصی, تحصیلی و زبانی خود را به info@iranquebec.ir ایمیل بزنید.

سوال و پاسخ: چناچه سوالی در این زمینه دارید با ارسال کامنت در این بخش منتظر دریافت پاسخ خود بمانید

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

13 دیدگاه در خبر شماره ۱۸۸ : اقامت پس از تحصیل از طریق روش PEQ در استان کبک
  1. با سلام و با تشکر فراوان از اطلاعات مفید شما در مورد مهاجرت

    آیا در روش PEQ, فردی با داشتن مدرک دکترا موفق به گرفتن پذیرش کالج و سپس ویزای دانشجویی می شود؟
    و دوم اینکه آیا در ابتدا برای اخذ پذیرش دوساله کالج باید مدرک فرانسه ارائه داد؟
    با سپاس۲

  2. با سلام
    آیا امکان این وجود دارد برای منی که مدرک زبان فرانسه ندارم از یک کالج معتبر زبان فرانسه پذیرش بگیرم و همزمان پذیرش مشروط کالج یک رشته رو هم بگیرم و اونجا برم زبانم رو بخونم و بعد درسم رو ادامه بدم؟
    ممنون

  3. سلام
    آیا امکان داره کسی که با ویزای توریستی در کانادا هست(مونترال) از کالجی پذیرش بگیره و بهد از اتمام دوره تحصیلیش از روش peq اقدام کنه برای اقامت؟َ

  4. باسلام ، آیا تحصیل در این دوره ها به زبان فرانسوی خواهد بود یا امکان تحصیل به زبان انگلیسى هم وجود داره ؟ .. آیا براى کسى که مدرک دیپلم وآیلتس ۶دارد با سن ۳۴وجود دارد ؟

  5. با سلام
    برای کسی که اسکیل ورکر کبک اقدام کرده پیشنهاد میکنید از این روش هم اقدام کند یاخیر؟و
    بدون داشتن آیلتس آکادمیک (آیلتس جنرال دارم) میشود پذیرش گرفت واقدام کرد؟
    و هزینه مشاوره و وکالت شما برای این روش چقدر است؟
    سپاس از شما

  6. سلام من ایلتس ۶٫۵ دارم و الان هم a2-2 فرانسه رو تمام کردم البته مدرک ندارم . میخواستم ببینم برای کبک میتونم تحصیلی اقدام کنم و اونجا با نشان دادن مدرک فرانسه برای pr اقدام کنم؟ یا اینکه حتما تحت عنوان peq باید اقدام کنم؟

  7. سلام
    ۱- آیا دوره های که بیشتر از ۸۰۰ ساعت هستن و کد دیپلم AEC هست هم منجر به دریافت peq خواهد شد. چون به گفته سایت مهاجرت کانادا اگه دوره جز دانشگاه های معتبر باشه و یشتر از ۸۰۰ ساعت باشه ورک پرمیت میدن ( تا ۳سال ) آیا بعدش روشی هست که pr بگیریم ؟
    ۲- آیا میشه دوره رو در یه استان دیگه گذروند ؟
    ۳- با ازدواج با ی شخصی که اقامت دائم داره یا کانادایی هست و متولد شدبچه اقامت می توان گرفت؟ با تشکر

  8. سلام ببخشید روش PEQ چقدر زمان طول می کشد ؟ممنوم میشم راهنمایی کنید

  9. سلام
    برای شرکت در کلاسهای زبان فرانسه پیشرفته در کبک مورد قبول برای اثبات شرط فرانسه peq از کجا لیست این کلاسها رو میشه پیدا کرد؟چه موسسات و کلاسهایی هستند؟
    تشکر

  10. باسلام ضمن تشکر ازسایت بسیار خوب شما
    ببخشید اگر من برای پسرم از یک کالج سزب در مونترال در رشته هلت ساینس یک دوره دوساله پذیرش بگیرم آیا پس از پایان دوره وگرفتن دیپلم از کالج و داشتن B2 میتواند برای گرفتن CSQ اقدام کند یا باید بعد از گرفتن کارشناسی اقدام کند .؟؟؟

  11. با سلام اگر کسی پذیرش کالج یا دانشگاه انگلیسی زبان در کبک را بگیرد ایا مینواند برای ویزای PEQ درخواست بدهد و اقامت دایم بگیرد یا حتما باید رشته پذیرش فرانسوی زبان باشد؟ با تشکر


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us