جهت اطلاع و آشنایی بیشتر شما کلیانت ها و خوانندگان عزیز در خصوص پروسه کبک، شرح حال پرونده یکی از کلیانت های ما که در این ماه موفق به دریافت سی اس کیو شده است بدین شرح می باشد:

? اطلاعات پرونده متقاضی

آقای ا. س متقاضی کبک, متاهل ( همسر بعنوان متقاضی اصلی)
اقدام و دریافت فایل نامبر سال ۲۰۱۲ – پروسه کاغذی
رشته ۱۲ امتیازی
ارسال اپدیت کبک ۲۰۱۶/۱۲
دریافت سی اس کیو ۲۰۱۷/۰۹

تصویر فوق: نامه صدور سی اس کیو و ادامه مراحل صدور ویزا

شرح حال پروسه کبک از ابتدا تا دریافت گواهی قبولی توسط متقاضی بدون هیچگونه دخل و تصرفی جهت انتشار در سایت ارسال شده است:

سال ۱۳۸۹ تصمیم به مهاجرت کانادا گرفتم. دایی خودم هم که ونکور و دبی بود  چندتا وکیل به من معرفی کرد،خوم هم چند تا وکیل و مشاور در تهران و شیراز پیدا کردم.
به ۴ نفر از دوستانم هم پبشنهاد دادم و‌همگی با همسرها در  جلسه تعریف از خوبی های کانادا در دفتر یک مشاور معتبر  که از روسای یکی از بانکها هم بود شرکت کردیم.
اکثر دوستان وکیل و مشاور بیشتر تمایل به تعریف مزایای زندگی در کانادا داشتن و از لحاظ ریز و کارهای فنی از دید من بعضی نکات رو یا اطلاع نداشتن،یا اگه سوالی می پرسیدم چون هنوز قراردادی نبسته بودم جواب دقیقی ارائه نمی دادن با تحقیق و مطالعه برخی سایت ها و نوشته های مرتبط با این موضوع و همچنین گرفتن استعلام قیمت حق الزحمه کار مشاوره،من ایران کبک رو انتخاب کردم.
چندین بار در زمانیکه هنوز قرارداد نبسته بودم و پولی نداده بودم سوالات و ابهاماتم رو پاسخگو بودند. دوستانم مشاوران مختلفی انتخاب کردن در طول پروسه کلاس فرانسه هم یکی از اونها منصرف شد. خلاصه تشکیل پرونده ها انجام شد ( سال ۲۰۱۲)و قرار بود با رشته ی من ۱۲ ماهه طبق سوابق قبل پروسه من به انجام برسه.
مدارک و نحوه ترجمه ها با کمک آقای برهانی انجام شد و البته برای ترجمه مدرک تحصیلی ام منطبق با عنوان لیست کبک چندین دارالترجمه و یک مشاور پول گرفتند و کار درست انجام ندادند.
قانون تغییر کرد و عطف به ما سبق شد و هر مشاوری پیشنهاد ساخت یک نوع مدرک جدید می کرد و آقای برهانی توصیه برای بالابردن امتیاز از طریق زبان فرانسه.
تلاش برای مدرک B2 بیشتر شد.
پرونده یکی از دوستانم در پروسه ارسال گم شد. یکی دیگه هم خودش با مشورت مشاورش تقاضای برگرداندن پرونده اش شد.
من در طول پروسه فایل نامبری دریافت نکردم و فقط رسید مانی اردر اون هم به نام همسرم برام پست شد.
هر بار تماس با دفتر کبک داشتیم می گفتند منتظر باشید.
اواسط ۲۰۱۷ بعد از تماس گفتند ایمیل آپدیت فرستاده ایم ، شما مدارک نفرستادی و پرونده بسته شده.
از اونجا که خیلی برام مهم بود با خیلی جاها مشورت کردم.یکی می گفت پرونده جدید تشکیل بده،یکی می گفت پول واریز کن تا به دادگاه عالی کبک شکایت کنیم ولی آقای برهانی پیشنهاد ارسال نامه تقاضای ارسال مجدد کرد.نامه را برای من تنظیم کرد( به خاطر حساسیتم به دو نفر از اساتید خوب فرانسه ام در شیراز نامه را نشان دادم ولی هیچ اشتباه یا مورد غلطی وجود نداشت و تایید کردند) نامه ارسال شد و ما برای آیلتس شروع کردیم و طبق پیش بینی ها حدود ۶ ماه بعد منتظر جواب بودیم ولی ۳ ماه بعد یعنی دسامبر ۲۰۱۶ ایمیل آپدیت ۹۰ روزه برای ما ارسال شد.کلمه ی ریجت در موضوع آپدیت نگرانم کرد و آقای برهانی هم ایران نبود، بلاخره با تماس من و پاسخگویی همیشگی ایشون ( در شرایطی که شدید سرماخورده بودند و فکر کنم در حد آنفولانزا) ایشون پیام ها و ایمیل های من را جواب دادند و گفتند که نامه آپدیت هست و سریعا مدرک آیلتس آماده کنید.
و ما در طول پروسه تولد فرزند را اعلام نکرده بودیم که نامه ای هم لچبرای این موضوع تهیه کردند و در بازه زمانی ۸۰ روز مدارک ارسال شد.
سپتامبر ۲۰۱۷ در زمانیکه اصلا منتظر نبودیم در کمال ناباوری پاکتی برای ما ارسال شد و گواهی پذیرش کبک CSQ بلاخره برای تک تک اعضای خانواده ما هرکدام در دو نسخه به همراه نامه و نامه ی کاریابی را دریافت کردیم.
امیدوارم همه ی دوستان تازه اقدام کرده به مراحل CSQ و بعد از اون تا صدور ویزا برسند.
من توی این مدت خیلی روش های مهاجرت از جمله سرمایه گذاری، PEQ ، روش EB2,EB3 امریکاو حتا اقدام برای مهاجرت اروپا را پیگیری و تحقیق کردم.
ولی با توصیه های آقای برهانی و مشورت های همسرم که توی این مدت خیلی خیلی به خاطر وقت گذاشتن من برای کلاس های زبان و غیره سختی کشید ثابت قدم موندم.
امیدوارم همه ی دوستانی که قصد مهاجرت دارند واقعا واقعا بتونن مشاور خوبی مثل ما پیدا کنند و من از آقای برهانی به خاطر دقت و حساسیت زیادشون که انصافاً خیلی دقیق و فنی پرونده و مدارک را بررسی می کردند و همیشه به موقع پاسخگو بودند تشکر ویژه می کنم.
و اینکه هر کس نیاز به تحقیق و یا سوالی نسبت به تجاربی که بنده کسب کردم و انتخاب مشاور خوب که قطعا آقای برهانیخواهد بود، داشت می تواند با گرفتن شماره من از ایران کبک شخصا با من تماس بگیره تا مطمئن بشود
با تشکر
ا.س. شیراز

 

نتیجه گیری از شرح حال پرونده فوق:

  • پیگیری وضیعت پرونده کبک با تماس با اداره مهاجرت کبک
  • افزایش امتیاز پرونده با اخذ مدارک زبانی علی الخصوص زبان فرانسه
  • داشتن یک مشاور آگاه و با تجربه جهت ادامه  صحیح مسیر

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

1 پاسخ به خبر شماره ۲۰۳: شرح حال پرونده یکی از متقاضیان اخذ اقامت کانادا از استان کبک
  1. سلام میشه لطفا منم راهنمایی کنید آیا با دوتا بچه سه ساله و شش ساله خودم کارمند آموزش و پرورش و شوهرم کارمند بانک چطوری میتونیم اقامت بگیریم


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us