مرحله دوم پذیرش پرونده های اسپانسرشیپ والدین

وزارت امور مهاجرت و شهروندی کانادا مرحله جدید تقاضا و ارسال دعوت‌نامه برای مهاجرت والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را اعلام کرد.
براساس اطلاعیه‌ای که روز جمعه ۱ سپتامبر در سایت رسمی وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا منتشر شده، در چهارچوب روش‌های تازه، افرادی که قصد دارند والدین یا پدربزرگ/مادربزرگ‌های خود را به کانادا بیاورند، باید نخست فرم ویژه‌ای را بصورت آنلاین پٌر کرده و ارسال کنند.
 
در آغاز سال جاری و پس از اعلام وزارت مهاجرت چندین هزار تقاضا به وزارت مهاجرت ارسال شده بود. تعداد ۱۰ هزار تن از این متقاضیان به قید قرعه از طرف وزارت مهاجرت انتخاب شده و از آنها خواسته شده بود تا فرم‌های اسپانسرشیپ برای والدین یا پدربزرگ/مادربزرگ‌های خود را بصورت کامل پٌر کرده و ارسال کنند.
از آنجا که وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تا روز ۴ ماه اوت(آخرین فرصت ارسال فرم‌ها)، تعداد ۱۰ هزار تقاضا را دریافت نکرده است، بنابراین دومین مرحله پذیرش تقاضا برای اسپانسرشیپ والدین، از تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. وزارت امور مهاجرت از روز ۶ سپتامبر ایمیلی به افراد دیگری که تمایل خود را برای اسپانسرشیپ کردن والدین ابراز کرده بودند، ارسال خواهد کرد.
 
ایمیل وزارت امور مهاجرت برای افرادی فرستاه خواهد شد که پیش از این نامشان در لیست علاقمندان به اسپانسرشیپ کردن والدین برای انتخاب ۱۰ هزار نفر وجود داشته است.کسانی که به این‌ترتیب ایمیل دعوت به ارسال تقاضا از طرف وزارت امور مهاجرت را دریافت می‌کنند تا روز ۸ ماه دسامبر ۲۰۱۷ فرصت دارند تا فرم‌های کامل اسپانسرشیپ را به وزارت امور مهاجرت ارسال کنند.افرادی که در دور اول به قید قرعه انتخاب شده بودند تا فرم‌های اسپانسرشیپ را تا تاریخ تعیین شده بفرستند و اینکار را نکرده‌اند، در دور دوم پذیرش تقاضاها دیگر شانسی نخواهند داشت.
 
افرادی که نه در دور اول و نه دور دوم از آنها دعوت نشده یا نمی‌شود که فرم‌های اسپانسرشیپ ارسال کنند، می‌توانند در آغاز سال ۲۰۱۸، دوباره تمایل خود را در تاریخی که وزارت امور مهاجرت اعلام خواهد کرد، ابراز کنند.
در اطلاعیه وزارت امور مهاجرت تأکید شده:
– دعوت‌نامه‌های دور دوم از تاریخ ۶ سپتامبر از طریق ایمیل برای افراد انتخاب شده فرستاده خواهد شد.
– از تاریخ ۶ سپتامبر به بعد فقط افرادی که نامشان در لیست متقاضیان سال جاری بوده است و با قرعه انتخاب شده‌اند، ایمیل دریافت خواهند کرد.
– افرادی که می‌خواهند مطمئن شوند که نامشان توسط وزارت مهاجرت برای مرحله دوم انتخاب شده‌، می‌توانند از تاریخ ۶ سپتامبر شماره پرونده‌ای را که در مرحله اول دریافت کرده بودند را با لیست انتخاب شدگان مرحله دوم، که در سایت وزارت امور مهاجرت منتشر خواهد شد، تطبیق دهند و اطمینان پیدا کنند.
افرادی که یک فرزند یا نوه در کانادا دارند و مایلند برای مدت طولانی در کنار خانواده خود در کانادا باشند، بدون نیاز به اسپانسر، می‌توانند تقاضای «سوپر ویزا»ی، ویژه والدین یا پدربزرگ/مادربزرگ‌ها، را ارائه کنند.
 
سوپر ویزا، یک اجازه اقامت ۱۰ ساله است که با آن می‌توان، در مرحله نخست حداکثر ۲ سال اقامت بلامانع در کانادا داشت، در حالیکه با ویزای معمولی حداکثر می‌توان تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشت.

 

? دریافت آخـــرین اخبار مهاجرتی کانادا در کانال اطلاع رسانی ما:

‎‏https://t.me/IranQuebec ?

? کلیانت ها و خوانندگان عزیز

لطفا سوالات خود را در بخش ارسال نظر این خبر مطرح و منتظر پاسخ خود بمانید و از تماس غیر ضروری خودداری فرمایید.

 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

منبع: سایت iranquebec.ir

تذکر: استفاده از مطالب سایت به ویژه اخبار مهاجرت فقط با ذکر منبع و لینک سایت مجاز می باشد و استفاده غیر مجاز آن موجب تعقیب قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

درباره اقامت کانادا

www.iranquebec.ir

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp WhatsApp us